♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Husmor? :-)

Kategori: Allmänt

Nu känner jag mig som värsta husmoran ;-) Julskinkan ligger och svalnar, har nyss tagit ut den ur ugnen. Var upp tidigt i morse och lade in den i ugnen, sen gick jag och lade mig igen och drog mig lite. Det sköter sig ju självt.

Nu ska jag strax skära bort svålen, ta bort nätet för att sedan griljera den. Det var en liten skinka jag gjorde idag, som vi ska ha själva, imorgon ska jag göra en större som jag ska ta med till svärfars på julafton.

Jag har även bytt sängkläder på morgonen, till riktigt juliga sådana, röda lakan och röd/vita påslakan och örngott hi hi

I övrigt känner jag mig jävligt sjuk rent ut sagt, fast jag hade ingen feber. Jag är jätteförkyld, och det är ju så där lagom kul så här dagarna innan jul när man har lite saker och fixa  - men men - ont krut förgås inte så lätt ;-)

Nej, nu ska jag fortsätta äta min frukost :-) Vi hörs!

Kram

Kommentarer

  • sanna säger:

    Hej vännen! Ja med vad mysigt att känna sig så pysslig och allt. Jag har också blivit sjuk hade feber nu och jätte ont i magen....



    Jag vill önska dig en riktig kärleksfull God Jul och ta hand om dig nu vännen... Så hörs vi mer efter julhelgerna..

    Kramar om massor

    2008-12-21 | 11:44:40
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: