♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Inköp från Ikea

Kategori: Allmänt

Ja, vi var ju som sagt till Ikea idag med stolen som jag skrev om igår. Hade ju bara tänkt köpa lite värmeljus, men det blev ju mer som vanligt när jag är i farten ;-)

Är det någon här som lyckats komma ut från Ikea med bara EN grej??


Ett doftljus; kanel/äpple tror jag det var. Tänkte ha det i badrummet så det blir lite mysigt där med...


Ett barnförkläde för endast 29 kr! Tänker ha det som ett av advents/morgonpaketen någon dag framöver och den dagen hon får det så ska vi baka något. Hon älskar att vara med och hjälpa till att baka :-)


Några såna här små mjukdjur köpte jag också för att ha till några adventspaket när fantasin tryter ;-) Hon älskar mjukdjur!


.......och så en 100-pack värmeljus till of course! De går åt som smör i solsken här hemma nu :-)


Sedan så köpte jag en slags kasperdocka i form av krokodil, som också ska vara som ett advents/morgonpaket, men det hittade jag inte på ikeas hemsida.

För övrigt så börjar julpysslandet ta fart här hemma. Efter dagis idag så har vi fixat
julkorten (kan säga att de blev kanonfina!) . Dottern har fått göra  julkort till några av sina dagiskompisar också. Hon dekorerade dem så fint med glitter i olika färger :-) Så imorgon postas samtliga julkort! Jag hoppas jag kommit ihåg alla nu - men varje år så tycker jag att vi får julkort av någon som vi INTE skickat till och så får man i ilfart fixa ett julkort till ;-)

Jag ska också ta itu med julklappsinslagningen snart, samt julbaket och julgodiset. Inte för att det ska bli något storbak men några sorter ska jag göra; framförallt för att det är så mysigt att baka nu inför julen :-)

Jag ska också börja julpynta lite smått - så mysigt!!

Julklappsinköpen är så gott som klara, bara lite småjox kvar att köpa :-)

Nej, nu har jag en liten tjej som står bakom mig och tjatar och pockar på uppmärksamhet så jag tror jag snart får skavsår i öronen! Tur det är Bolibompa om en halvtimme ;-)

Hej svejs!

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Ikeas doftljus är hur bra som helst! Jag köpte röda vinbär sist och det luktade SÅ gott! Stog och snusade på äpple/kanel och exotiska frukter, men det blev inget pga ekonomin

    2008-12-10 | 18:51:16
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    De är kanon det ljusen.. Det låter riktigt juligt när man läser ditt inlägg. Du verkar må bättre tycker jag om man läser mellan rederna.. Ikea hittar man alltid saker tyvärr..

    Kramen

    2008-12-10 | 19:48:53
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Evelyn säger:

    Det ÄR faktiskt omöjligt att gå ut från ikea med bara en sak. Jag förskte flera gånger i somras och misslyckades men ja... någon gång ska jag klara det!



    Kämpa vidare med din vikt, det kommer gå bra!

    2008-12-15 | 21:52:19
    Bloggadress: http://evangelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: