♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Ischoklad & fudge

Kategori: Allmänt

Ja, så har jag då, med hjälp av dottern, gjort ischoklad:


(Bild: Tv4)

.....och fudge:


Bild: Tv4

Ischokladen blev ganska precis som på bilden, faktiskt exakt samma färg på formarna också, däremot fudgen blev inte så estetiskt vacker ;-) - dock grymt god!! Dock är ju inte de på bilden heller så exakta ser jag just, det bor dock en perfektionist inom mig som helst vill ha allt 100 % perfekt ;-)

Vi har såklart provsmakat på läckerbitarna men nu har jag skyndat mig att frysa in dem - livsfarligt att ha inom räckhåll :-)

Nu väntar jag på Bonde söker Fru. Ska bli spännande att se de slutgiltiga valen!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Åh, vad smarrigt det såg ut =) Ischoklad är så himla gott, för gott.

    2008-12-17 | 20:05:59
    Bloggadress: http://malinjoe.bloggsida.se
  • Nina säger:

    Åh så gott. Hade jag bott närmre så hade jag kommit som ett skott :-D Ja de känns ju underbart att jag får ha han hela jul och nyår. Jippi!!!

    2008-12-17 | 22:27:49
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Tack!



    Ja du, vad har jag tänkt mig egentligen ? :P

    Jag tror inte att jag klarar av att sluta upp med allt godis, kakor, fikabröd och sådant på en gång, utan jag har mer tänkt mig att jag visst kan ta något ibland, men att det inte gör något om jag slutar efter halva lussekatten t.ex.. Sen vet jag inte om jag har diciplin nog att göra så, men det är ju i varje fall värt ett försök!





    Jag kan ju meddela att jag gärna hade smakat av din och dotterns goda bakverk idag! Fudge är ju farligt gott!



    Jag tycker det var bra gjort av dig att frysa in dem! Det är så det ska vara, så man inte kan ta en på impuls utan att besvära sig med att värma den innan! :P



    Nu ska jag tipsa om ett bra sätt att motstå frestelser i min blogg, säg gärna vad du tror om det! Kram!

    2008-12-17 | 23:38:02
  • ner 50 kg säger:

    Oj då, glömde skriva att det var från mig haha ! Kram!

    2008-12-17 | 23:38:52
    Bloggadress: http://nerfemtiokg.blogg.se/
  • solochmoln säger:

    Det där såg inte lite gott ut!!! :D

    2008-12-18 | 08:52:58
    Bloggadress: http://solochmoln.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Men Vendella vad duktig du är vännen.. Skulle man kunna få receptet på fudge ska ju göra julgodis och ha med mig på julafton och vet inte vad jag ska göra...De ser jätte goda ut är jag rädd =)

    Ha e fin dag vännen..

    Kramen

    2008-12-18 | 09:00:47
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: