♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Jul med Ernst

Kategori: Allmänt

Ni missar väl inte Jul med Ernst på TV4 ikväll?


(Foto: TV4)

Jag tror att antingen gillar man honom eller så gör man det inte ;-) Jag tillhör den första kategorin. Jag tycker han är helmysig. Vilken inlevelse han har i sina projekt - man blir så inspirerad :-)

Programmet är inspelat i Härjedalen, men det var visst mycket nära att en familj på min gamla hemort uppe i Norrland hade fått besök av Ernst och filmteamet, synd att det inte blev så :-)

Nu har jag slagit in en massa julklappar. Jag passade på att slå in dotterns medan hon var och bowlade för första gången med farfar :-) Det var visst mycket uppskattat och det förstår jag. Det ska bli fler besök i bowlinghallen framöver :-)

Jag undrar också om någon vet om de delar ut post lördag och söndag så här sista helgen före jul??

Jag väntar nämligen på ett paket med äkta hembakat tunnbröd (bakat i vedugn) "hemifrån". Gud vad jag är sugen på det; och tänk vad gott med en skinkskiva och senap på det sen *mums*   Det går inte att få tag i sånt tunnbröd härnere tyvärr...

Skinkan förresten - den ska jag ugnsbaka och griljera på måndag så den är så färsk som möjligt till julafton. Jag tycker det är godast med ugnsbakad - färdigkokt (eller kokt överhuvudtaget) är inget för mig ;-)

Ni får ha en trevlig lördag vänner!

Kraaaam

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Tänk att ha en man i byrån... Jag skulle definitivt kunna tänka mig att ha Ernst boende i en byrålåda hemma hos mig. Bra att ha om något hemmavid måste fixas till, lagas eller spacklas. Eller någon som talar lungt till en med försåelse i blick och röst. Det tror jag om Ernst.

    2008-12-20 | 14:05:33
    Bloggadress: http://ulrikagabriel.blogspot.se
  • Lena säger:

    De delar väl aldrig ut post på lördagar och söndagar, ens när julafton är på en måndag? Det var nog förr i tiden de gjorde så...

    2008-12-20 | 14:49:18
    Bloggadress: http://zitalena.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: