♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Julbak

Kategori: Allmänt

Håller på fundera på vad man ska baka till jul och vilket julgodis man ska göra. I var och varannan blogg i dessa dagar, så bakas det ena läckra bakverket efter det andra. Det är rent livsfarligt, för man blir ju så grymt sugen *skratt* Julen är verkligen en prövningens tid, och tiden innan också för den delen. Men det är kul/mysigt att baka, särskilt inför julen. Jag bakar egentligen inte särskilt ofta annars.

Imorgon ska iaf jag och dottern baka pepparkakor. Det är något jag gör bara för hennes skull, för jag tycker det är rätt tråkigt själv ;-) Skulle aldrig göra det om jag inte hade henne :-) Går liksom lika bra att köpa en burk på affären, tycker jag.
Men det ska bli kul ändå, eftersom hon tycker det är så kul :-)

Har sett ett recept på saffranslängder med vit choklad i som jag vill prova, det lätt gott. Vidare så ska det bli centerkakor/dumlekakor. Ett par sorter till ska jag också göra, men har inte bestämt än vilka.

Vidare ska jag göra ischoklad och mozartkulor. Knäck tror jag att jag struntar i. Tycker det är så svårt att lyckas med det ;-)

Har ni/eller ska ni baka något/göra julgodis inför julen? I så fall vad?

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Ja, rent psykiskt har det varit en toppenhelg! :D Så det är bara matmässigt den har varit under all kritik, men som jag skrev så känner jag inte att jag har gjort fel heller... så det är bara att njuta på. Jag är en livsnjutare och julen är en av de bästa tidpunkterna. Jag får helt enkelt ta och sköta mig exemplariskt under veckorna och lyxa till det lite på helgerna och sen bara ställa in mig på att HÅLLA vikten och om jag mot förmodan skulle råka gå ner så är det en bonus. ;)

    2008-12-07 | 19:59:52
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hej vännen! Jo det har ju bakas i helgen Thereses saffransmuffins var jätte god.. Hmrmm.. Sedan blev det pepparkakor och lussebullar, knäck och sedan tog jag nogat och mandelmassa över och sedan doppade jag det i mörkchoklad... Så du förstår kanske min helg...



    jo du jag håller med angående pepparkakorna Anthon var njölig hela han och sprang in i sängen.. =( Nästa gång binder jag honom vid bordet.. =)

    Kramen

    2008-12-07 | 22:23:21
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hejsan!

    Kontonummer känner jag mej aldrig orolig för men däremot kreditkortsnummer är jag väldigt försiktig med. Skulle någon lyckas få ut pengar med mitt kontonummer så får allt banken stå för det!

    2008-12-08 | 07:39:40
  • Linda Nordh säger:

    Kontonummer känner jag mej aldrig orolig för men däremot kreditkortsnummer är jag väldigt försiktig med. Skulle någon lyckas få ut pengar med mitt kontonummer så får allt banken stå för det!

    2008-12-08 | 07:42:13
    Bloggadress: http://lindaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: