♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Julen 2008 & dagens vikt

Kategori: Vikt & mått

Julafton & Juldagen spenderades hos svärföräldrarna. Det var riktigt trevligt och mysigt och alla blev vi nöjda med våra klappar :-) Farfar var ju tomte och tror ni inte dottern tyckte sig känna igen honom *fniss*  Till nästa år måste vi nog försöka få tag i en utomstående tomte. Hon tror ju fortfarande på tomten och jag tycker det är roligt så länge hon kan göra det :-)

Annandagen tog vi det bara lugnt. Dottern lekte med sina nya leksaker; jag tror bestämt att den bästa klappen utav alla var tågbanan i trä med tillhörande batteridrivna tåg och vagnar :-) Ja, min lilla tjej är inte den som leker med dockor inte - hon har massor med fina dockor men hon föredrar bilar och andra "pojkaktiga" leksaker ;-)

Idag var sambon och jag på bio: "Vi hade iallafall tur med vädret igen". Vi tyckte den var jättebra. Klart värd att ses :-)
Ikväll känner jag mig jäkligt trött, så det blir nog en tidig kväll.

Imorgon ska vi åka buss in till stan (dottern älskar att åka buss) och så ska hon få bowla. Hon har provat det en gång med farfar och tyckte det var så roligt :-)

Vikten i morse var 108,2. Klart godkänt. Jag håller fortfarande vikten.

Sammanfattningsvis så känns det skönt att julen är över. Visst - jag tillhör skaran som älskar julen - men fast man säger att man inte ska stressa inför den så blir det så iallafall och därför känns det så befriande nu efteråt att alla "plikter" har upphört :-) Nu är det bara nyår kvar - men det är ju inte alls samma hets som inför julen!

Jag hoppas ni också har haft en bra jul? Får önska er en God fortsättning så hörs vi!

Kraaaam

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Låter som en härlig julhelg!!!

    Härligt att plocka fram allt julpyntet när det beger sig och lika härligt att städa bort det sedan, det är väl en bra summering av julen!?

    Jag önskar dig en fortsatt härlig jul- och nyårshelg!

    Och du, du får rösta på hur många alternativ du vill i min omröstning om favoritämnen;-)...

    2008-12-27 | 22:02:56
    Bloggadress: http://ulrikagabriel.blogspot.com/
  • Nina säger:

    låter verkligen som ni haft det bra i jul =) tycker det är så kul att läsa om hur andra firar jul för det flesta har ju olika traditioner! Gott Nytt År =) Kram kram

    2008-12-28 | 12:05:59
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: