♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Lördag

Kategori: Allmänt

Kul att två läsare (som jag alltså inte vetat om tidigare) lämnat avtryck! Fortsätt, fortsätt ni andra oxå - för ni är många fler! Det blir som sagt så mycket roligare att skriva om man får lite respons :-)

Jag har spanat runt på lite viktbloggar nu på morgonen och jag är imponerad över hur duktiga "alla" är! Jag måste säga att jag känner mig inte så lite värdelös som så totalt saknar motivation som förmår att bära mig, om ni förstår vad jag menar. Har ju inte hänt mycket alls med min viktnedgång på sistone :-(  Varit - och är ju fortfarande lite nedstämd och då har jag så svårt att låta bli tröstätandet.....

Jag måste försöka samla kraft att gå vidare, för jag VILL ju gå ner i vikt. Jag VILL ju komma till det där första delmålet på 105 kg - men HUR ska jag få tillbaka det GO jag hade för ett tag sedan???

Det är en regnig trist dag ute. Kom ju lite snö häromdagen igen men de sista resterna av det försvann i nattens regn. Vet inte vad vi ska hitta på idag. Det är så tråkigt för barnen detta väder, finns ju inget kul att göra ute.

Imorgon är det iaf julmarknad. Det ska bli kul! Brukar vara väldigt mysigt :-)

Vad har ni för planer för denna dag?

Trevlig helg på er!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag brukar känna ungefär sak, alla andra är så himla duktiga. Medan det för mig tar och kommer att ta tid.. Men det gäller och kämpa på =)

    2008-12-06 | 17:30:21
    Bloggadress: http://malinjoe.bloggsida.se
  • Sanna säger:

    Hej vännen! tack och jag vet.. Det känns mycket bättre idag men man blir lite lurad eftersom jag sväller =( Då blir ju jag så att jag vill äta mer för det är ju ändå kört. Jag tycker inte alls om de tankarna för det känns som de vill jag läga bakom mig. Här har det bakas idag och jag har inte provat en ända =) Men kvällen är ju inte slut....

    Kramen och ha en riktig trevlig kväll

    2008-12-06 | 19:27:06
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Ulrika säger:

    Tittar in för att se hur du har det och för att önska en fortsatt trevlig helg!

    Ja du, det där med motivation är knepigt. Så länge vi är motiverade kan vi i princip klara av vad som hellst. MEN motivation är en färskvara. När den tryter måste vi förlita oss på våra vanor och rutiner. Vad jag brukar tipsa om när jag coachar mina kunder är att de ska ändra på sin ovanor lite i taget för att få in nya ruitner. Rutiner som de kan förlita sig på även när motivationen minskar, för minskar gör den, det är fullt naturligt. Bra att veta är också att vi ständigt har sådana tveksamma och omotiverade faser i livet. Det hör till och ska inte ses som om att vi är på väg att misslyckas. Möjligtvis som ett litet snedsteg innan man är tillbaka på banan igen.

    En bra bok att läsa är: förändra ditt liv: med KBT och motiverande samtal MI av Liria Ortiz.

    Där finns jättemånga bra övningar och tankeställningar för den som vill förändra något i sitt liv. Det kan handla om allt mellan viktminskning och att påbörja en ny karriär.



    Ha en fortsatt trevlig helg!

    2008-12-06 | 22:16:13
    Bloggadress: http://ulrikagabriel.blogspot.se
  • solochmoln säger:

    Ja att sluta med tröstätandet är svårt, speciellt när det har varit en vana i många år, det svåraste med det här är väl just att bryta gamla vanor.



    Men jag skulle ändå vilja säga att trots att du inte har gått ner så mycket i vikt som du kanske hade önskat så har du ju faktiskt gått ner sedan starten! Oavsett hur stor viktminskningen är så är det otroligt bra gjort!! Tänk om du inte ens hade försökt, då kanske du hade gått upp dom kilona istället! Jag är imponerad av dej! Du är duktig och absolut inte värdelös!

    2008-12-07 | 16:03:01
    Bloggadress: http://solochmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här: