♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Lucia & snö

Kategori: Allmänt

Ja, idag är det iaf Lucia *skratt*. Jag var ju liksom 2 dagar för tidigt med att önska trevlig Lucia  häromdagen *skratt*

Det är snö ute och det är så himla vackert med snön i träden :-) Sent igår kväll var det plusgrader och regnade nästan så jag tänkte att det tinar väl bort över natten som vanligt; men så vaknade jag i natt och gick upp och kollade temperaturen som då visade -2,6 och jag blev så positivt överraskad så jag kom på mig själv med att stå där i mörkret mitt i natten och högt säga "Yes yes yes" *skratt*

Det är ju så roligt för barnen nu. Man har knappt sett en unge ute men nu plötsligt tittar de ut från stugorna igen. Naturligtvis blir det pulka, snögubbe- och snölykte-bygge idag. Man måste liksom passa på, imorgon kan det vara för sent :-)

Något övrigt Lucia-firande idag blir det inte för vår del. Lucia firades i torsdags på dagis, och i morse när det var Lucia på TV kl 7 var jag så trött att jag omöjligt kunde lyfta ögonlocken så det blev inget tittande på det, och det borde jag ju ha förstått :-) - men hoppet är ju det sista som överger människan :-)

Ha nu en riktigt fin och trevlig Lucia vänner!

Puss o kram!

Kommentarer

  • Lena säger:

    Idag är sista dagen i min tävling där man kan vinna ett handgjort halsband (en kollega till mig som gör dem). Tävla på http://zitalena.blogspot.com/2008/12/t-v-l-i-n-g.html



    Lena

    2008-12-14 | 05:57:20
    Bloggadress: http://zitalena.blogspot.com/
  • Bantarbritta säger:

    Vi verkar vara ett gäng som känner likadant. Jag hoppas bara att jag inte går upp mer... det är nog där det dåliga samvetet ligger. Man vill äta kakan och samtidigt gå ner i vikt. ;)

    Nu ska jag rusa till jobbet, hoppas du får en härlig söndag!

    2008-12-14 | 10:26:46
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Åhh.. vad kul att ni fått snö. Hoppas att ni fått en riktig fin helg nu med snö och allt. Sjölv hoppas jag bara att det håller i sig över julen. Eftersom vi får besök från England, så tycker jag det är så roligt att se Jon som är därifrån pulsa och frysa =)

    Kramar om dig

    2008-12-14 | 11:01:54
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Kia säger:

    Gulliga dej! Snällt sagt! Har en dålig dag idag bara! Jag hoppas att det känns annorlunda imorn när jag vaknar. Ska försöka röra mig mer veckan som kommer... Försöka. ;) Kram

    2008-12-14 | 19:33:40
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här: