♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Rubrik?

Kategori: Vikt & mått

Nu har vi nyss ätit en ny rätt som jag fick syn på TV 4:s hemsida: köttbullsgryta med tagliatelle. Det var väldigt gott och enkelt må jag säga, och det gillar jag :-) Är inte mycket för krångliga recept - fast samtidigt är det ju kul med lite variation :-)

Vad har jag gjort idag då? Ja faktum är att jag inte varit utom dörren idag! Dottern är fortfarande sjuk. Hon hade 39,7 igår kväll, 38,3 i morse - men hon har varit pigg och uppe hela dagen. Får se om hon får feber ikväll igen eller om det kanske håller på ge sig.

Jag däremot har känt mig hängig idag. Känner mig lite sträv i halsen så kanske är något på G - och så är det väl en kombination med att jag är trött eftersom jag var uppe en del i natt. Hon sover lite oroligare när hon är sjuk - men ingen fara när man är hemma. Värre för dem som ska arbeta dagen därpå. Jag har iaf kunnat vila litegrann.

Vikten i morse var de icke smickrande siffrorna 108,9. Lite varningsklocka där - förstår faktiskt inte varför för jag tyckte jag skötte mig igår (?) men naturliga variationer var det va??

Vi har julpyntat klart det mesta nu. Inte mycket kvar. Strax ska vi göra ischoklad, och kanske kanske gör jag fudge ikväll också. Får se.

Har förresten äntligen installerat vår skrivare också. Fick den av min broder men installationsskivan var ej med så jag var tvungen att ringa supporten på Bredbandsbolaget som hjälpte mig. Perfekt - nu har vi en fin färgskrivare/scanner/fotoskrivare/kopiator/fax i en apparat!

Jag ska sätta mig senare och läsa igenom era bloggar, blir väl när Bolibompa börjar - då får man lite lugn och ro ;-)

Kram kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: