♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Tisdag

Kategori: Vikt & mått

Vikten i morse var 108,6. 2 hekto mindre än igår så det håller sig inom rätt intervall. Det som gäller för mig de närmaste par veckorna är ju att inte gå upp något utan hålla mig där jag är :-)

Dottern är hemma och sjuk idag; feber, hosta och snuva. Stackarn....men hon är uppe och relativt pigg ändå. En annan hade legat däckad om jag haft 38,3 i feber ;-) Det som märks mest är att hon i princip inte äter någonting. Tur att det är en vecka kvar till julafton så hon hinner bli pigg igen.

Måste berätta vad gullig hon är :-) Sent igår kväll, vid 23-tiden, låg jag och sambon vakna och läste - och så helt plötsligt kommer dottern intassande (hon hade väl vaknat av hostan) och så säger hon till mig "Jag ska bara krama dig" och så kommer hon fram och kramar om mig min söta lilla gullunge :-) Mitt hjärta smälte totalt, hon är så himla go! Sedan sade hon till sambon: "jag glömde ju - jag ska krama dig också" :-) och så kröp hon över och kramade honom :-)

Sedan fick jag följa henne in och sitta med henne en stund tills hon somnade vilket hon gjorde ganska snabbt :-)

Man får tänka på såna här episoder när hon är på sitt värsta göra-tvärtemot-och-inte-lyssna-på-vad-mamma-och-pappa-säger-humör *fniss*  vilket inträffar rätt så ofta ;-) Hon är rena rama tonåringen ibland ;-)

Jag ska till frissan i eftermiddag och göra mig julfin: klippa mig och göra slingor. Får se vilken eller vilka färger det blir. Brukar ta lite mörkare så här på vintern. Jag är ganska ljus i mig själv.

Nej, nu ska dottern och jag börja julpynta lite. Nu vill hon inte vänta längre, säger hon :-)

Kram på er vänner :-)

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Åhh vad härligt och vilken go liten prinsessa... Sådana gånger smälter man av kärleke.. Vad skönt att det visade neråt med vikten.. Vad go du är, det skulle verkligen vara jätte kul om du bott här med oss. Vi hade det jätte trevligt idag i allafall önskade att du kunde varit med.

    Kramar om dig

    2008-12-16 | 15:03:58
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Kia säger:

    Härligt att det vikten visar nedåt. Man blir så mycke gladare då! ;)

    Nä, han har just fyllt 7 år så han är duktig! :)

    Kram

    2008-12-16 | 18:30:34
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Bantarbritta säger:

    Vad skönt med vikten, och vilken gounge du har! :)



    Jag blev glad idag efter att dottern grinat över att jag inte blev så glad när hon sprang iväg från mig på mataffären och började plocka LÖSGODIS bara sådär, men efteråt när jag sagt till henne och förklarat så grinade hon en stund men kom sen och höll mig i handen och sa -jag tycker om dig mamma. Då kändes det som om man för en gångs skull klarat av sin roll som förälder. Att sätta gränser på ett bra sätt utan att gorma men ändå så att det gick in. Det är kul med fyraåringar. ;)

    Näe, vi har inte haft gran de tre år som jag har bott här, det har aldrig blivit av eftersom vi alltid firar julafton borta. Men jag älskar julgran och doften den för med sig, och när man bor mitt ute i skogen så vore det väl ändå knepigt om man inte skulle kunna få sig en gran va? :D I år fick vi äntligen tummen ur... ;)

    2008-12-16 | 18:32:21
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Nina säger:

    Va gulligt va henne!! Sånt där värmer mamma hjärtat så gott. Jag har en väldigt kärleksfull och go kille, de uppskattar jag. Och när dom är bråkig och sätter sig på tvären så får man försöka tänka på allt gullig dom gör ;-) Hoppas du haft en bra dag!

    2008-12-16 | 19:13:54
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hihiii vad öt du är vännen... Ja vig har jag nog alltid varit har gått ner i spagat så länge jag kan minnas. Men balansen är det mycket värre med om mattias går förbi mig och knuffar till mig så ramlar jag nästan.... Men tänkte prova på ändå, ger det inget så har jag ändå försökt...

    2008-12-16 | 20:16:26
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • nerfemtiokg säger:

    Haha! Din dotter låter supermysig! Dock kan jag förstå att det tåls att tänkas på när tonåringen i henne väcks till liv!



    Jag fortsätter följa dig på din resa! Jag tycker det är så roligt att se vilken stöttning det finns inom viktbloggning! Det är så roligt och man känner sig så glad! Det är möjligt, det ska gå och så gör det det! Jag längtar så tills jag börjar se resultat!



    Stora kramar / J.

    2008-12-16 | 22:11:13
    Bloggadress: http://nerfemtiokg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: