♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Vad ska ni göra i jul?

Kategori: Allmänt

Vi (jag, sambon, dottern och bonussonen) ska fira jul med farmor o farfar (barnens alltså).

Det blir inte av att åka upp till Norrland; det är så himla långt, 65 mil, i mörker, ishalka och snö. Känns lite olustigt att ge sig ut på vägarna. Förhoppningsvis får vi lite besök uppifrån i januari istället :-)

Så även om det känns lite sorgligt att inte få fira julen med min släkt i år heller, så känns det samtidigt enormt skönt att bara få vara här hemma och ta det lugnt och slippa ge sig ut bland alla hyperstressade julresenärer. Jag har ju trots allt de viktigaste människorna på jorden hos mig: min sambo och vår goa dotter :-)

Jag kommer nog att titta in här i princip som vanligt under helgerna; fast jag ska försöka att inte bosätta mig så länge åt gången vid datorn ;-)  Borde ägna mig lite mer åt familjen istället - men det är inte klokt vad beroende man är av internet; ja jag kan villigt erkänna att jag är starkt beroende :-)

Hur/var ska ni fira julen?

Kommentarer

  • nerfemtiokg säger:

    det könns bra att höra det! Jag kan ju kämpa iaf, men huvudsaken är att jag gått ber och inte tvärtom! Jag var sugen att ställa mig på vågen redan imorse - men nej! Jag ska väga mig imorgon bitti, och innan dess hinner jag ju viktväkta och motionera en hel dag ju! :D



    Nu blir det att gå ut!

    Ha en fortsatt trevlig dag!

    Kram!

    2008-12-21 | 14:30:36
    Bloggadress: http://nerfemtiokg.blogg.se/
  • Lena säger:

    Mamma kommer hit på julafton, så det blir bara hon och jag (och katterna). På juldagen är jag bara hemma själv. På annandagen blir det bil till Ellös på Orust för kalkon hos "plastmormor" tillsammans med pappa, styvmor, syster, systerson, bror, svägerska och deras 3 barn. Puh. Sen skall jag bara vara hemma till och med 6 januari. Nyår firar jag hemma själv.

    2008-12-21 | 21:01:20
    Bloggadress: http://zitalena.blogspot.com/
  • Bantarbritta säger:

    Vi åker 30mil söderut på julaftonsmorgon, till mina föräldrar. Vi har gjort så de tre senaste åren och trafiken har varit rätt lugn så tidigt på morgonen. Det verkar som om de flesta åker norrut som tur är. :) På annandagen bilar vi hem igen, och då däremot gäller det att hålla huvudet kallt...

    Nu ska jag jobba min sista dag, sen är jag ledig i heeela fyra dagar! :) Ha en trevlig jul! :)

    2008-12-22 | 09:13:54
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Nina säger:

    Tittar in och skickar iväg en snöig norrländsk god jul kram ner till dig :-) vi firar jul hos min pappa och mamma som bor typ 400 m från oss :-P Ska bli härligt att bli omhändertagen av kära mor! Min storebrors familj är oxå med å lillebror med. Ska bli skiiit mysigt :) god jul

    2008-12-22 | 11:42:13
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: