♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Vikten

Kategori: Vikt & mått

....idag är 108,0 och jag är MER än nöjd :-) För exakt en vecka sedan var den också 108,0 så jag har ju förvisso inte gått NER något, men det har jag aldrig räknat med heller. Jag är nöjd att jag inte gått UPP i vikt när det varit som det varit på sista tiden....

Nu befinner vi ju oss i den tid på året när det finns frestelser överallt i form av julmat, julkakor, julgodis och gud vet allt - så jag tror man får vara lite snäll mot sig själv nu och tänka att det är huvudsaken man försöker att inte gå upp i vikt. Gå ner i vikt kanske man inte lyckas med förrän helgerna är överstökade? och gör man det så är det bara en trevlig bonus :-)

Visst kan man göra ett aktivt val att avstå från allt gott under julen men jag tror inte jag vill det. Är det någon som vill det? :-)

Jag har iaf inte gett upp. Jag SKA klara att gå ner i vikt denna gång. På den punkten är jag orubblig!

Från viktprat till efterlysning av recept på julgodis *skratt* :

Är det någon som har något smarrigt recept på vanlig chokladfudge?? 

Jag har ju ätit det någon gång för flera år sedan och det var så gudomligt gott, så jag tänkte prova att göra det i år.

Nä, nu ska jag försöka slita mig härifrån så jag får något gjort :-)

Hej så länge!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Vad skönt för dig vännen det känns ju alltid bättre när mna står still än när det visar upp... Jag har inge recept men skulle gärna vilja ha om du får ett recept.

    Önskar dig en trevlig lucia vännen..

    Kramar om dig

    2008-12-12 | 10:11:52
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Thean säger:

    När jag var yngre så var jag med i viktväktarna och det var midsommar. Jag och en kompis kom till mötet och vägde oss efter midsommar och hade inte gått ner ett kg. Besvikna var vi men hon som hade oss sa "tror ni att ni hade stått kvar på samma vikt om ni inte varit med i VV?" Det är klart vi inte hade det. Poängen är att man ska tänka förr och nu... hur mycket hade jag gått upp om jag levt mitt förra liv? Jo kanske en 3-4 kg och nu i detta liv så står jag stilla... det är ju en jättestor bedrift :-)

    2008-12-12 | 10:27:26
    Bloggadress: http://thean.bloggsite.se/
  • Lena säger:

    Jag har ju lite nyttigt julgodis på min receptblogg, men ingen fudge.

    2008-12-12 | 12:40:03
    Bloggadress: http://zitalena.blogspot.com/
  • Thean säger:

    Varsågod, var så lite så och tack för kramen den behövs :-)



    Kram tebax!

    2008-12-12 | 13:44:16
    Bloggadress: http://thean.bloggsite.se/
  • Ulrika säger:

    Det låter lovande att du är så bestämd.

    Gott och nyttigt julgodis kan du göra genom att smälta mörk choklad (70%)och blanda i branflakes. Klicka sedan ut små "högar". Mumsigt med nyttig choklad och nyttiga fibrer.

    Trevlig helg till dej och de dina!

    2008-12-12 | 21:44:19
    Bloggadress: http://ulrikagabriel.blogspot.se

Kommentera inlägget här: