♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt

Kategori: Vikt & mått

107.9. Inte så pjåkigt ändå  med tanke på god mat (lasagne - mums!) + tårta igår! Jag var rädd att vågen skulle visa mer än + 2 hekto.

Jag måste dock säga att det inte alls går bra för mig just nu. Jag slarvar med promenaderna, minns inte när jag var ute och promenerade sist - förra veckan nångång - och jag fuskar i princip varje dag matmässigt. Det slinker ner onödiga saker speciellt på kvällarna. Jag är långsamt på väg att glida tillbaka till mitt gamla beteende - OCH JAG VILL INTE DET! 

Släng ut en livboj till mig någon - innan jag sakta men säkert går under!

Jag har dock inte kastat in handduken helt ännu utan jag kämpar på, huvudet är fortfarande ovanför vattenytan ;-)

Dagens planer är att bl a gå till förrådet och leta fram ljusslingan till balkongen, åka till Rusta och införskaffa en ny adventsljusstake till sovrummet.

Jag skickade förresten efter en söt gardin från Haléns igår:



tycker den var fin och enkel, gillar inte julgardiner med en massa tomtar på ;-) Denna ska sitta i köket tänkte jag. Det är endast där jag byter till julgardiner för övrigt.

Nä, nu måste jag sätta fart och göra mig i ordning om det ska bli något gjort härhemma idag!

Ha det bra!

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Nejnej! Fråga dig själv, är det värt det? Är det värt dessa veckor/månader som du ändå har lagt ner på att omvända din livsstil till att gå tillbaka i gamla fotspår? Är det värt det? Nej! Det här klarar vi tillsammans! Du är skitduktig och klart du ska fortsätta! :)

    2008-11-26 | 10:08:29
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • kakan säger:

    Oj, vad jag känner igen mig. Ibland får man vara inte till det, och det är såå frustrerande. Okej, så är det idag. Det är inget som säger att det är så i morgon. Du har makten. Du bestämmer. Sätt dig ner och fundera igenom varför det inte funkar just nu, kanske finns det förklaringar som gör att det inte är så konstigt att du inte orkar hålla fokus på vikt och motion? Kanske måste du ge dig själv en liten paus? Eller vad är det du behöver för att komma tillbaka dit du vill? Gör det konkret och tydligt, jag brukar skriva en lista, bestämt en tidsplan - den och den dagen ska jag vara börja om/återuppta mina promenader/fortsätta med min diet, och sedan är det bara börja beta av den listan...Lycka till! Du klarar det. Du har gjort så mycket - och kom ihåg att det handlar om en livsstilsförändring, och det är svårt och tar tid.

    2008-11-26 | 11:04:46
    Bloggadress: http://kakanskilokamp.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Vännen! Efter vad du skrev igår så trodde jag att jag skulle gå upp i vikt bara av tanken på allt gott. Jag är så trött på dåligt samvete.. Du kämpar och du är så underbar go, du tar igen det på en kick... fina julgardiner. Jag är helt slut, man sätter sig framför datorn fort man kommer in för dörren =)



    Ha det bra vännen...

    2008-11-26 | 15:05:39
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    De är ätliga men sitter fast i formerna. :( Så det fungerar ju. Jag vill ha knäcken lite mjuk, och då blir den alltid FÖR mjuk!

    Kolan jag gjorde verkar dock bli rätt bra.. sådär lagom seg. Leila, släng dig i väggen! ;)

    2008-11-26 | 17:00:12
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Ulrika säger:

    Ja, tyvärr är det så att matvanor och ätbeteende är ett riktigt hjärnspöke. Vi kan gå på hur många olika dieter som helst och de fungerar så länge vi är motiverade. Men det är ju inte alltid vi är motiverade, eller hur ;-). Därför tror jag verkligen på att ändra tankarna kring mat och ätande. Så länge vi går och dras med ett ständigt dåligt samvete över att vi inte sköter oss som vi tänkt, motarbetar vi oss själva och inte minst vår viktminskning.

    Jag har skrivit om Mandoleanmetoden i min blogg för ett tag sen, vet inte om du läst det inlägget. Här är en adress till Mandoleans hemsida: http://www.mandolean.com/default.asp

    Det står även två artiklar om detta i seanste numret av MåBra.



    Här handlar det om att ändra sina tanka om ätande och lära sig äta på ett naturligt sätt. Och du får äta ALLT. Det gäller bara att äta långsamt och njuta - på så sätt slinker det inte ner något i onödan och du behöver ALDRIG ha dåligt samvete mer.

    Har själv ätit på detta sett i snart tre månader och har gått ner 3 kilo. Och då var jag inte överviktig (enl. BMI eller midjemått) innan. Kan tänka mig att det har ännu större effekt när man har några kilo "för mycket".



    Sänder över en massa pepp och motivation - jag hååler på dej!

    2008-11-26 | 17:45:13
    Bloggadress: http://ulrikagabriel.blogspot.se
  • Therese säger:

    Kämpa på!!!! Du vet ju om att fel saker slinker ned, så när du är på väg att trilla ditt titta på din belöningslista så får du förhoppningsvis rätt fokus. Men det rådet kommer ifrån mig, en nykter sockerholick, jag har bakat 4 kaor + tryffel utan att smaka en enda, för jag känner mig själv, tar jag en blir det fler... ränderna går liksom aldrig ur. Så jag "spar" tills adventsfikat, så kan jag njuta då med gott samvete. Känner att det är så lätt att man släpper på diciplinen, jag har ju "bara" 3 kg kvar till min målvikt så nu är det lätt att man fuskar för man är ju "nästan ändå där" och är så nöjd att över 20 kg är kapade... Men vågar inte ropa hej förrän efter jul/nyår. Hoppas du får en fin kväll! Styrkekramar i massor, du fixar detta!!!

    2008-11-26 | 20:29:39
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Har du inte klivit upp än vännen =)

    2008-11-27 | 09:05:53
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Lovisa säger:

    Men vet du jag mätte mig överallt innan jag började mitt "nya liv" hals underarmar överarmar ja du fattar... å nu när jag kommit en bit på väg å har till å med halsen minskat 12cm ganska kul å se å så blir man toppen glad istället för att stirra sig blind på vågen !!!

    2008-12-11 | 13:03:15
    Bloggadress: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här: