♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt: förvånad

Kategori: Vikt & mått

Dagens vikt är 107.9 och jag måste säga att jag var mycket förvånad över det faktum att jag gått ner 3 hg sedan igår istället för upp som jag förväntat mig! Varför blev jag då så förvånad undrar ni??

Jo, jag flippade nämligen ur rejält igår. Åt lunch på Burger King vilket är ett "måste" när vi besöker Ikea. Vi har nämligen inte BK på vår hemort och jag älskar deras hamburgare! (Åker inte till Ikea varje månad precis så jag tycker jag kan unna mig det då). Nåväl, om det hade stannat vid det tycker jag det varit helt okey - men det gjorde det inte. Jag åt nämligen både popcorn + en sån där liten mjölkchokladkaka med bubblor i (Marabou) när jag tittade på Bonde söker fru. Till det syndade jag också med ett glas cola!!! Förstår ni nu varför jag är så förvånad?? Ovanpå allt detta elände har jag inte heller promenerat sedan i lördags!

Jag är ju glad såklart över nedgången såklart, för risken är att om den visat åt andra hållet så hade jag kanske tröstätit mer ikväll....men nu känner jag mig sporrad att sköta mig igen ;-)

Jag tänkte igår kväll efter jag ätit upp allt - om det verkligen varit värt det. Just när jag åt det var jag i himmelriket, för jag njuter verkligen när jag äter något gott. Skrämmande men sant. Jag är en sann missbrukare. Men så efteråt mådde jag inte bra, vare sig psykiskt eller fysiskt. Jag rannsakade mig själv och ställde mig frågan varför jag gjorde så här? Svaret är att jag var supertrött efter en stressig vecka med för lite sömn. Ok, det är ingen ursäkt att svulla för det, men det är väl som något slags lugnande medel för mig antar jag. Avslappnande och avkopplande. Hur gör man istället liksom?? Någon som har något tips?? Det är i detta jag faller hela, hela tiden!!

Jag ska banne mig ta och ringa och beställa tid hos den där beteendevetaren som börjat på vår vårdcentral. Jag har avvaktat eftersom jag tyckt det gått så bra på egen hand, men nu behöver jag hjälp tror jag. Klart värt ett försök.

Idag ska jag till tandläkarjäveln också - gah!! Det värsta jag vet är att gå till tandläkaren, även om det bara är en undersökning! Tänk på mig kl 12.30!

Puss och kram!

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Väldigt bra funderingar där. Jag funderar sällan över VARFÖR jag fuskar... oftast är det för att jag är trött och att jag vill ha den där lilla sockerkicken som gör mig lycklig.

    Jag har däremot börjat fundera INNAN jag stoppar i munnen om det är värt det. Oftast kommer jag fram till att det INTE är värt det men ju mer sötsaker jag äter desto starkare blir behovet. Jag tror att en bov i dramat just nu kan vara att cambridgeshakerna är så söta så de sporrar mitt sötsug. Dumt.

    Lycka till hos tandläkaren, det kommer att gå fint! :)

    2008-11-13 | 09:29:56
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Ja du! varför gör man så, det har jag frågat mig många gånger. Suget efter det man helst ska låta bli finns ju där. Jag hoppas att jag får en klarhet i mitt eget tänkande än dag. Men jag säger grattis till minuset och gläds av det.

    Så får du ha en rikgit trevlig dag vännen...

    2008-11-13 | 09:48:09
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese säger:

    Välkommen tillbaka! Du har ju sådan självinsikt, du reflekterar ju över varför du faller för frestelsen - så att tala med någon och få lite verktyg att hantera detta är nog inte dumt :-) Men du har varit jätte duktig på egenhand, glöm inte det. så med hjälp så kan det ju bara gå ännu bättre, eller hur?! :-) Kram

    2008-11-13 | 10:11:12
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hej vännen! Tänkte bara titta in och se om du mår bra? Jag hoppas det, och att du tar nya tag. Du är ju så medventen om dig själv.. Så kul att läsa och så ärlig, det tycker jag om.

    Kram

    2008-11-13 | 18:42:37
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • linneasundberg säger:

    titta gärna in på mina bilder -> http://musikungee.blogg.se/category/foton.html :)

    2008-11-13 | 18:51:49
    Bloggadress: http://musikungee.blogg.se/

Kommentera inlägget här: