♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Förbaskade "Du är vad du äter"!!

Kategori: Allmänt

Jag blir alltid så irriterad på programmet "Du är vad du äter". Jag går alltid och byter kanal snabbt när jag hör att det börjar.

Varenda jäkla gång så är det personer som inte alls är ett dugg överviktiga som medverkar. Som ikväll en kvinna som vägde 65 kg till 163 cm. Eeeeh? Vadå övervikt liksom?? Vad är då jag? Världens största elefant-flodhäst eller???

Tycker de kan visa folk som har viktproblem istället för att oja sig över några som kanske möjligtvis på sin allra höjd ligger 1 cm utöver normala midjemåttet :-(

Ja ja - ville bara gnälla lite....tror bestämt jag håller på bli PMS:ig igen, har varit grinig och sur hela dagen.....

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Haha, håller med! Fast jag blir mest irriterad på den där sabla SKIPPER! Finns det en jobbigare människa i universum?

    Och det är betydligt mer intressant att se mer rejält överviktiga än några som bara har nåt kilo att gå ner. Tycker jag iaf.

    2008-11-27 | 21:00:56
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Nina säger:

    Satt just och kollade på de programmet och slogs av samma tanke! Varför inte hjälpa någon som verkligen behöver hjälp? Dom som va med ikväll va ju "normal" viktig! Om de nu finns någon normal vikt vill säga :-P Alla är vi ju olika! Ha en trevlig kväll och kämpa på. Tycker du är duktig och gör de bra! Om några månader börjar min kamp oxå.

    2008-11-27 | 21:09:58
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Mäter du midjan där du är som smalast då? För det ska man göra! :) Känns lite fuskigt, men vafanken, rätt ska vara rätt.



    Jag har en hängbuk utan dess like... och sen sitter mycket av min övervikt på min gigantiska röv. ;)

    2008-11-27 | 21:10:20
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja nu är de snart exakt 2 månader kvar tills bebben är hos oss! Alla längtar vi. Fast mest jag tror ja för mina smärtor blir värre å värre för varje dag! Här snöar de så fint ikväll! Man får verkligen julstämning! Kram

    2008-11-27 | 21:24:41
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hej vännen! jag håller med, fast samtidigt behöver man ju inte vara överviktig för att ha problem med hälsan och dålig värden.Man kan ju missköta sin kropp ändå och ibland kan en smal person ha sämre värden än en överviktig person har. men samtitigt kan man ju tycka viktmässigt att de inte behöver gå ner men ändå kan vara lika farligt som en övervikt...

    Kraaaaaaammm

    2008-11-28 | 08:37:25
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Ulrika säger:

    Du är vad du äter hör inte till mina favorit program Tanken är väl god, men det blir bara föööööör mycket. Vem vill leva på algavkok och hampablast resten av livet? Jag tror ju på att hitta en livsstil som fungerar för framtiden, inte bara under 8 veckor när TV-kamerorna och Anna Skipper hänger en i hasorna.

    2008-11-28 | 11:53:11
    Bloggadress: http://ulrikagabriel.blogspot.se

Kommentera inlägget här: