♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Häxan surtant

Kategori: Allmänt

.....känner jag mig som idag!

Jag har varit (och är) på uruselt humör, har fräst som en katt åt min stackars sambo och dotter idag och framförallt å dotterns vägnar (varför inte mannens också? ha ha) har jag grymt dåligt samvete för att jag varit en sån bitch idag. Dock när jag nattade henne nyss så sade jag att även mammor kan vara sura och tråkiga ibland, precis som hon är när hon är trött tex...

Jag känner att min hjärna just nu är som en överfull papperskorg just nu och imorgon tänker jag ha en egodag medan dottern är på dagis och ladda batterierna. Får se vad jag hittar på; antingen kanske jag bara skiter i allt som ska göras och bara läser t ex, eller så tar jag och börjar rensa i röran här hemma - för då vet jag att jag automatiskt mår bättre psykiskt. Jag är en sån person som mår som bäst när jag har ordning och reda och just nu tycker jag det är kaos härhemma; grejer överallt som inte är i sina egna "hem". När det är kaos hemma blir det också kaos i mitt inre.

....eller så kanske jag bakar långpannebullar som jag tänkt göra så länge. Hur som haver så tänker jag ha en EGO-DAG och jag ska försöka lägga mitt dåliga samvete i en papperskorg någonstans - för är det någon som har dåligt samvete jämt och ständigt så är det jag!

Nu ska jag strax se Sjukhuset på 3:an, min favvoserie! och sedan ska jag se Simon & Thomas - de kan verkligen göra mig på gott humör :-)

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Uschdå, är det den där tanten som spökar för dig med? Jag är otroligt harmonisk just nu, men sen är det strax efter mens också...

    2008-11-03 | 19:49:15
    Bloggadress: http://bantarbrita.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Hoppsan! :D Bättre så? :D

    2008-11-03 | 20:49:21
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Ulrika säger:

    Hej!

    EGO-DAG var ju verkligen en bra benämning. Jag hade ju min ego-dag i torsdags. Barnen fick vara på fritids/dagis och jag var själv hemma i fem timmar. Jag sket i dammsugaren och tvättkorgen och läste istället en riktigt bra bok och tog en promenad istället. Så underbart!



    Ge dig själv en alldeles fantastisk EGO-DAG!

    2008-11-03 | 21:03:17
    Bloggadress: http://ulrikagabriel.blogspot.com/
  • Sanna säger:

    Ojdå! Du behöver ett riktigt boxerpass så du får slå av lite irritation... Det brukar hjälpa mig jag lovar...

    Tack för det du skrev, du gör mig så glad vännen...

    Jag hoppas verkligen att du ska må bättre i morgon.

    En bamse kram till dig..

    2008-11-03 | 21:09:58
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: