♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Himlen kan vänta

Kategori: Allmänt

Någon som såg det programmet som gick alldeles nyss i SVT? En dokumentär om ett gäng cancersjuka människor som är så otroligt positiva och starka så man sitter bara och tänker att "herregud vad har jag att gnälla om"??

Man blir verkligen glad och fylld av positiv energi av att se och höra såna fantastiska människor berätta om sina livsöden! Man blir väldigt eftertänksam över vad man egentligen gör livet till. Man stressar runt istället för att leva här och nu! Ska man måsta få en dödlig sjukdom för att få den förmågan!? Vad tror ni? Eller kan man öva sig på den förmågan trots att man är frisk?

Jag har själv en väldigt stark rädsla för att jag eller någon nära anhörig ska drabbas av allvarlig sjukdom eller döden. Ja, jag är livrädd för döden.

Jag SKA lära mig att bli bättre på att uppskatta livet och mina nära och kära. Jag ska öva mig på mindfulness. Det får bli min kommande utmaning!

Nej, NU ska jag gå och lägga mig faktiskt!

Puss och kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: