♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Kikar in...

Kategori: Allmänt

.....och säger hej på er :-)  Vi har pysslat lite inför Fars Dag nu på förmiddagen; dottern har bl a ritat teckningar till sin pappa, farfar och morfar. Morfar bor ju så långt borta så det får vi skicka. Det slog mig ju igår att jag var ju för tusan FÖR SEN - jag borde ju skickat till honom i torsdags så han fått det igår, men bättre sent än aldrig :-)

Hur pass mycket uppvaktar ni på Fars dag? Jag är totalt emot den här hysteriska köpkommersen. Skulle aldrig falla mig in att gå och handla typ ett klädesplagg bara för att behaga handeln - nej - till sambon har vi köpt sockrade geléhallon i en söt liten cellofanförpackning med snöre runt om. Jag tycker man kan visa sin uppskattning med små enkla medel istället för att det alltid måste kosta så mycket!

Less is more - det är mitt valspråk som tamejtusan stämmer in i många situationer i livet - allt från heminredning till julklappar/presenter.

Nu ska vi ta på oss och gå ut en sväng i det griniga, disiga novembervädret. Dock uppehåll iaf som tur är. Gud vad jag önskar att vi kan få en riktig vinter i år med snö och minusgrader. Jag tycker det är så trist med såna här blöta, varma, gråa vintrar!

Puss o kram på er så hörs vi senare!

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Vi firar väldigt sparsamt. Det brukar oftast bli nån lott, och när jag bodde närmare min egen pappa så blev det tårta också.

    Det är tanken som räknas, och att få bli lite uppvaktad betyder mer än hur mycket presenten har kostat. :)

    2008-11-08 | 14:06:54
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hej! Hoppas att allt är bra? farsdag inte stort men tårta och frukost på sängen blir det. Lite paket också.. men så ska vi upp till högakusten och fira lite. Lite roligt faktiskt det är Anthons pappa, farfar och gammelfarfar. Så det blir ju lite extra.

    Hoppas ni får en fin dag i morgon...

    kram

    2008-11-08 | 20:21:26
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • M säger:

    Skulle köpa ett farsdagskort förut men det fanns inte någonstans!!! Kom på det lite i sista stund, brukar ju annars göra nåt personligt med hjälp av foton och datorn. Men nu tog jag ett neutralt kort och skrev en väldigt fin och väldigt improviserad text, slängde även med en påse gott och blandat. Man kan ju slå på mer när de fyller år eller jul, bara man visar sin uppskattning. Det är ju trots allt tanken som räknas.

    2008-11-08 | 22:52:10
    Bloggadress: http://misssbrightside.blogg.se/

Kommentera inlägget här: