♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Städar

Kategori: Allmänt

Jag håller just nu på att städa inför kvällen då vi får lite födelsedagsgäster. Jag är den typen som behöver besök får att få saker och ting gjort ;-) Det var lite grejer här och där som verkligen inte var på sina platser och tänk vad snabbt det gick att få undan dem nu *skratt* Varför har jag väntat med det i veckor?? Jag säger då det - jag tror jag behöver bjuda hem folk varje dag - fast det kanske blir jobbigt i längden...? ;-)

Men bättre att jag är så här än för några år sedan då jag var nästintill sjukligt pedant...

Hur är ni på städfronten? Har ni alltid städat så det inte gör något om det kommer oväntat besök? eller är ni som jag - panikstädar i sista stund?

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Jag är nog en riktigt pedant tyvärr måsta jag säga =) Mår nästan dåligt av det iblan just på grund av att jag har svårt att slappna av. Men ska också till läga att det har blivit mycket bättre sedan minstingen kom. Nu är det nog mer till att acceptera att det får vara stökigt ibland...



    Vad ska du bjuda på för något gott då? Jag är hungrig märks det. =)



    kram och ha en trevlig dag...

    2008-11-25 | 14:18:09
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Ulrika säger:

    Jodå, jag känner igen mej i din beskrivning ;-). Det har blivit bättre nu när barnen blivit lite större, men det är fortfarande ett bra "trick" att bjuda hem gäster för att få huset städat.

    Men, jag har också lärt mig att sänka kraven. Har varit pedant ut i fingerspetsarna men insett att det inte är värt all städhysteri.

    Jag kan faktiskt själv uppskatta att bli hembjuden till någon som INTE har sorterat tvätten, plockat undan disken, dammsugit eller vad det nu kan vara. Det visar att de tycker att det är viktigare att umgås än att ha ett "perfekt hem". För det är det ju faktiskt.

    Ett annat bra knep är att ha dämpad belysning och bjuda på välkomstdrinkar när det kommer gäster - då är det ingen som märker om det är ostädat ;-).



    Ha det gott!

    2008-11-25 | 20:26:01
    Bloggadress: http://ulrikagabriel.blogspot.se
  • Anna säger:

    Hej!

    Har en liten goding (långhårig schäfer) som ser till att dammsugaren kommer fram titt som tätt. Men det är för det mesta husse som sköter den sysslan.

    Fin blogg du har.

    2008-11-25 | 21:00:02
    Bloggadress: http://parlansblogg.se
  • Bantarbritta säger:

    Hit går det knappt att komma bjuden heller, för det är ett KAOS även i städat tillstånd! ;) Både jag och sambon är ytterst oordentliga och prioriterar andra saker framför städning... som att ta hand om djuren och lata oss. ;)

    2008-11-25 | 21:24:50
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: