♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Datortrubbel, kalenderpaket & SNÖ!!

Kategori: Allmänt

Nog för jag haft lite bloggtorka på sistone, men idag har jag faktiskt haft anledning att inte blogga, för jag har inte kunnat blogga eftersom datorn varit inlämnad på felsökning :-)

Efter promenaden i morse åkte vi in till stan och lämnade in datorn. Vi har nämligen haft väldiga problem stundtals att komma in på internet, sedan vi köpte den nya datorn för en vecka sedan. Väldigt irriterande. Jag har ringt Bredbandsbolaget ett antal gånger men de har inte sett något fel på bredbandsuppkopplingen. Så vi lämnade alltså in datorn i förmiddags och åkte och handlade under tiden. Jag var säker på att de skulle säga att de inte kunde hitta något fel men faktiskt hade de hittat något (fråga mig inte vad, är urdum på datorteknik) som de nu åtgärdat och nu går den som på räls - underbart!!!

När jag var och handlade så hittade jag några roliga grejor till dotterns paketkalender:



Pennor, suddgummin och stickers med roliga "gubbar" på :-)  Så nu har jag iallafall en början. Ska även köpa någon pixibok, kinderägg (tänker ha något godisaktigt på fredagarna), söta hårspännen/hårsnoddar, ny badskum......ja vi får se allt man kan tänkas hitta på. Det är ju 24 små paket som ska fixas ;-) - men jag tycker bara det är kul att få göra detta för dottern, för jag kommer så väl ihåg hur roligt och spännande jag tyckte det var när jag var liten, och hittade ett nytt paket varje morgon :-)

Sedan efter jag hämtat dottern på dagis så har det varit "full huggning" här hemma, men nu är middagen lagad och uppäten och dottern ser Bolibompa - så nu har lugnet lägrat sig. Middagen bestod förresten av en ny rätt som jag hittat i ett reklamblad från Ica för länge sen: Pasta (vi hade tagliatelle) med timjanskorv och grönt och det var supergott! Hade färsk timjan i och vilken skillnad mot de där burkkryddorna! Så här såg det ut när den fortfarande puttrade på spisen:



Till grytan hade vi som sagt tagliatelle och en grönsallad.

.....och kan ni tänka er något mer?? Det har SNÖAT här på eftermiddagen!! Så nu ligger ett fint litet snötäcke på marken ute - mys mys :-) Fast jag har inte några förhoppningar att det ska ligga kvar någon längre tid, det brukar inte göra det på de här breddgraderna tyvärr - men man får glädjas så länge det varar. Är så glad för barnens skull - imorgon blir det garanterat pulkaåkning på dotterns dagis :-)

Nu ser jag bara fram emot Bonde söker fru ikväll, och Sjukhuset förstås! Då är min kväll räddad :-)

Ha det bra så hörs vi!

KRAM

Kommentarer

  • Therese säger:

    Vad mysigt med adventskalendern, jag längtar tills SVea blir äldre så jag också kan fixa en... Och grytan såg himmelsk ut! knorrar i magen

    Jag har jsut kommit upp ur källaren efter att ha satt halkskydd på min nymålade trapp, skönt att man snart ser slutet på det projektet... Nu väntar room service och sedan Leilas jul! Fortsatt trevlig kväll.

    2008-11-19 | 18:55:30
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Vilka roliga gubbar, vart hittade du dem? :) Jag tycker också det är kul med kalendern, skulle gärna shoppa hur mycket som helst, men man måste ju hålla igen lite. ;) Jag försöker samla ihop lite under hela året och förra året köpte jag en del på mellandagsrean. :D

    Mmm, vad god maten ser uuuuut....

    Härligt med snö, här snöade det lite lätt när jag tog in hästarna såg jag. :)

    2008-11-19 | 21:41:07
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Kattis säger:

    Maten ser kanongod ut och dom där monstrena - skiiiiitsöta! Har själv ett pennfack och två anteckningsböcker med dom på hihi.

    2008-11-20 | 09:38:13
    Bloggadress: http://ernies.blogg.se/

Kommentera inlägget här: