♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Återbud

Kategori: Allmänt

Skulle varit hos tandläkaren 12.30. Strax efter 11 ringde de återbud; tandläkaren jag skulle till hade haft så många akutfall på morgonen så allt hade blivit förskjutet, och eftersom jag bara skulle göra en undersökning så fick jag tiden framflyttad ett par veckor. Jag blev skitglad ha ha - okey nu har jag det framför mig igen men jag slapp det idag iaf ;-)

Har nyss tagit en promenad eftersom jag p g a återbudet fick tid över. Jag känner att jag mår så mycket bättre nu både psykiskt och fysiskt efter jag började promenera regelbundet. Jag känner mig gladare, piggare och på bättre humör.

Motion sägs ju utsöndra samma hormon som finns i lyckopiller, och det märks faktiskt. Det är bara det att man måste ge det tid; effekten kommer inte på en gång. Första gången man är ute och promenerar kanske man mest tycker det är jobbigt, tråkigt och tungt - men efter man hållit på regelbundet ett tag så kommer hälsoeffekterna och man kan inte vara utan sina promenader! Jag hade ju som mål att promenera 3 dagar i veckan men nu vill jag gå varje dag och jag skulle kunna gå två gånger på en dag också :-)

Mitt förbaskade öra är det sämre med. Jag fick det ju påtittat av en sköterska i fredags samt utskrivet antibiotika-droppar och nässpray med kortison i. I söndags kändes det riktigt skapligt, men nu är det totallock för örat igen och i morse under någon minuts tid så värkte det till i örat som små hugg :-(  Ibland kliar det också. Det blev bestämt i fredags att sköterskan ska ringa nu på torsdag morgon och höra efter hur det är med örat så jag avvaktar tills dess. Har jag dragits med den här skiten så länge så kan jag ju dras med det ett par dygn till :-( Jag undrar just vad det är för fel på det där örat??

Se där; det blev ett inlägg som var både positivt och negativt :-)

Kram på er!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Vad skönt! Att du slapp gå dit. =) vad härligt att läsa att du mår så, blir så glad. Vad duktig du blivit med motionen... Jag håller bara med när det gäller promenaderna, man vill bara ha mera.



    Det känns lite tungt nu bara det blir inte mycket till motion nu när Anthon är sjuk. Får ta min promenad när sambon kommer ikväll. Men du det posetiva tog över =) Hoppas du får någon ordning med det örat..

    Kram vännen...

    2008-10-28 | 14:08:52
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja jag ser nu att de måste blivit nå fel på just dom korten. Ska fixa de sen så ni kan se dom :) Ja att ta gravid är verkligen ett mirakel. Helt otrolig känsla.

    2008-10-28 | 15:38:56
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Linda säger:

    S: HAHA. Nu fattar jag. Jag läste igen nu. Jag fattade att det skulle sitta en nål i dockan redan. HAHA.

    2008-10-28 | 21:13:47
    Bloggadress: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här: