♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens lunch: pastasås med spenat och ost

Kategori: Recept

Ja, denna rätt har jag nyss ätit. Supergott och superenkelt och (super)smalt :-) Man måste ju tycka om spenat förstås, och jag tror att man antingen älskar eller hatar spenat - jag tillhör den förstnämnda skaran :-)

                                                                                                         

Pastasås med spenat och ost (4 port)

1 pkt, 375 g, hackad stuvad spenat eller stuvad bladspenat

50-75 g ädelost eller 2 dl riven lagrad ost 17 % fett

(salt)

vitpeppar

1 krm riven muskotnöt


Tina spenaten på svag värme. Koka den i några minuter. Tillsätt ost och kryddor.


Serveras med pasta

1 portion: 109 kcal/458 kJ, 4 g fett, 2 g fibrer

Receptet hämtat ur boken Bra mat för alla från apoteket.




                                                                                                 
                                                                              
                                                                         
                                                             

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Är säkert jätte gott men jag är inge spenat älskare.Har något hemskt minne från barndomen som jag inte riktigt kan ta på. Men det har med spenat att göra.

    Hoppas du har haft en bra dag vännen....

    Kram

    2008-10-16 | 13:27:20
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Molly säger:

    tittar in för att önska dig en fortsatt bra dag :) hoppas att allt är bra med dig?:) take care! kram

    2008-10-16 | 16:04:17
    Bloggadress: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
  • Bantarbritta säger:

    Mm, ser gott ut! :)

    2008-10-16 | 20:16:12
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Hejhej!



    Jag hittade hit till din blogg för några dagar sen och jag måste säga att jag gillar den jättemycket. Jag är också överviktig och försöker gå ner i vikt och jag känner igen mig i mycket du skriver.



    Fortsätt med det du gör och glöm inte att du inspirerar mig och många andra till att kämpa.

    Och en dag kommer vi alla vara vid våran målvikt! Eller hur? :)



    Kram.

    2008-10-16 | 22:23:22
  • Vendela säger:

    Re Johanna: Tack, vad glad jag blir över att du gillar min blogg :-) Jag är glad om jag kan inspirera dig och andra, vet själv hur viktigt det blivit för mig att läsa viktbloggar just för att inspireras :-)



    Klart vi är vid vår målvikt en dag! Tillsammans är vi starka :-)



    Hoppas du fortsätter läsa och ha en trevlig helg :-)

    2008-10-17 | 08:46:11
    Bloggadress: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: