♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt & ännu ett besök

Kategori: Vikt & mått

Dagens vikt 108,6. Min motivation tryter rejält just nu, riktigt ordentligt rejält också :-(

Igår fick jag förutom det väntade besöket av Tant Röd, även ett oväntat besök av Herr Förkylningsvirus. Jättekul - NOT!
Jag tror inte jag har feber men jag känner mig nog så hängig och snuvig ändå (+ tanten då), så idag tänker jag ta det lugnt och stoppa mitt dåliga samvete i någon låda någonstans! Jag tänker hålla mig inne och vila medan lillan är på dagis och det är lugnt härhemma.

Min största utmaning nu är att hålla mig från att tröstäta. När jag inte mår bra fysiskt eller psykiskt vill jag gärna förlusta mig i något gott. Jag får dock tänka att det inte är värt det, för hur känner jag mig då? Jo, då blir jag ledsen och nedslagen för att jag inte klarar att stå emot och det är jag ju inte hjälpt av. Jag vet ju såväl att när jag sköter mig och det visar resultat på vågen så blir jag både piggare och gladare både fysiskt och psykiskt. Så nu gäller det bara att STÅLSÄTTA mig!!


Mina inlägg har varit färre på sistone, men ni vet ju varför ;-)


Vad har ni för planer för dagen?

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Ja, den tanken slår mig själv också... jag har så svårt att ta det lugnt med gott samvete. :(

    2008-10-15 | 09:40:15
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Åhh, vad trist att du är sjuk. Hoppas det vänder snart, vet hur du känner dig. ;) Det känns som om jag bara varit en levande smittohärd de senaste månaderna. ;)

    2008-10-15 | 09:41:16
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • kakan säger:

    Det är rent ut sagt ett helvete när motivationen tryter.... Är där själv, som du sett... Men någonstans handlar det om att bita ihop och stå ut. Det är enkelt att tröstäta, vant och bekvämt, och det är enkelt att vara kvar som överviktig och gömma sig bakom att "det gick inte". Men någon gång ska vi väl kunna kravla oss över den tröskeln och hitta nyckeln till att göra det som är bra för oss, även när det är lite motstånd!?!

    2008-10-15 | 11:42:10
    Bloggadress: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här: