♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt & lite allmänt "tjöt"...

Kategori: Vikt & mått

Äntligen gick det att logga in. Har tydligen varit något större tekniskt fel på blogg.se.

Dagens vikt landade iaf på 108,4 - så -4 hekto sedan igår morse! Det kan man inte vara annat än nöjd med. Om det så står stilla är det ju också godkänt, även om det såklart är roligare om det går neråt.

Jag var ute på en rask promenad på 30 minuter i morse. Jag funderar lite på vad powerwalk innebär egentligen? Jag gick i sådan takt typ som att jag hade väldigt bråttom - är det powerwalk? Eller är det någon viss hastighet man ska hålla?

Inte så noga iochförsig - jag är bara nyfiken :-)  När jag kom innanför dörren tog jag pulsen - den låg på 104 och jag var ganska svettig! Tycker det var konstigt att den inte var högre för hjärtat bultade som en stångjärnshammare.

Det som gör mig så sporrad nu är att nå 99 kg så jag får beställa tid för en lyxig ansiktsbehandling. Det är iochförsig två delmål före det så jag går ju lite händelserna i förväg, men men ....huvudsaken jag känner mig sporrad :-)

När jag var ute och gick så hängde regnet i luften och det var riktigt mulet, men gud så vackert det är ändå med alla höstfärger! Imorgon SKA kameran med så jag kan fotografera lite och lägga ut lite bilder här. Blir lite roligare då än bara en massa text, eller hur?? Blir så arg på mig själv att jag glömmer den varje gång jag går ut!!

Nä, nu ska jag ta och nätshoppa lite. Behöver komplettera höst- och vintergarderoben till dottern, och jag tycker det är bra mycket bekvämare att nätshoppa än att springa runt på ett köpcentrum trots att det finns här på orten. Jag tycker aldrig att jag hittar det jag ska ha, så tacka vet jag nätet - där hittar man lätt :-)

Kram på er och ha en bra dag :-)

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Hej! jag väger mig på VV. Jag länkar dig om det går bra, så jag kan hålla koll på dig =)

    2008-10-01 | 15:04:22
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Detär ju jätte bra! Det är bara roligt när man kan följa hur det går.Nu måste jag hämta lille man =)

    Kram

    2008-10-01 | 15:12:37
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Powerwalk är väl när man går så snabbt man själv bedömer som snabbt? :D Det går ju inte att jämföra en elitidrottsman och en 120kgs människa... ;) Så tycker jag att det är iaf. När du går så snabbt du kan typ, och känner att du verkligen blir både flåsig och svettig.

    Vad avis jag är på dig som har hunnit gå ut å gå när det INTE regnade, eller du trotsade kanske regnet?

    Höstgarderoben måste jag också kika efter till dottern... hon har knappt några byxor som passar längre.

    Är du medlem på gratis bio? Om man handlar på ellos genom gratis bio samlar man poäng, funderar på om jag ska kika lite där. Vi har elloskonto så då kan man betala senare också.

    2008-10-01 | 17:02:30
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Dubbelörnen säger:

    Glad blev jag över att du funnit in till mig. Men utmaningen kom lite fel i tiden. En årsdag gjorde att tankarna fanns på helt annat håll.



    Underbart att du har energin o orken att ta tag i vikten. Är också en som sitter med ett antal, ja ett stort antal kilon, som borde tas bort. Har försökt i omgångar, men numera så har jag accepterat den jag är. Visst är det bra om jag går ner om inte annat så för hälsan men om inte så får jag duga som jag är...



    Fortsätter gärna läsa hos dig...



    Kram o stort lycka till

    2008-10-02 | 14:38:16
    Bloggadress: http://karljohansgarden.blogspot.com
  • Dubbelörnen säger:

    Powerwalk innebär nog att man går inte går i tillrättalagd natur, vägar o liknande. Man ska gå i kuperad natur, backe upp o ner, över stock o sten... ;)



    Kram

    2008-10-02 | 14:40:41
    Bloggadress: http://karljohansgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här: