♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt, midjemått & BMI

Kategori: Vikt & mått

109.1. Upp 3 hg sedan förra måndagen. 116 cm runt midjan, +1 cm från förra månaden. BMI 38,7, det hade iaf minskat något lite, alltid något. Prick 39 förra månaden.

Dystra siffror alltså. Lika dyster som jag känner mig. Jag vaknade upp tidig morgon (och kunde inte somna om)  med världens huvudvärk på högra halvan av huvudet, och då vet jag att det kommer att sitta i cirka 3 dagar. Det är samma visa varje månad. Vet inte om det är någon slags migrän eller om det har med PMS att göra. Jag har aldrig antecknat när i månaden jag får det, men det ska jag ta och göra nu faktiskt.

Förhoppningsvis har viktuppgången att göra med den väntade Tant Röd, som beräknas dyka upp och hälsa på mig under veckan, för som jag skrev igår kväll så känner jag mig svullen och tjock, och jag brukar gå upp något kilo som jag sedan tappar när tanten väl kommit innanför dörren. Midjemåttet kan man ju säga ligger stilla, ökat 1 cm men det beror kanske på att jag känner mig svullen som sagt.....

Usch, såna här dagar har man bara lust att skita i alltihopa, krypa ner i sängen och tröstäta........Jag känner verkligen ingen motivation till någonting idag - men jag ska fortsätta kämpa. Vet ju att jag mått mycket bättre sista tiden p g a att jag ätit bättre och motionerat bättre - så nu SKA jag inte ge upp! Basta!

Kommentarer

  • kakan säger:

    Sådana här dagar handlar bara om att härda ut. Att inte ge upp allt arbete och alla positiva saker du gjort för dig själv för att resultatet just i dag inte blev som du ville.... Känner igen mig helt och fullt, och det gäller att söka djupt efter motivationen. Ibland brukar jag gå tillbaka i min egen blogg, läsa om andra dagar när jag känt mig lika nere, och läsa om de dagar då jag varit riktigt glad över mina framgångar. Och sedan fundera på vad jag vill skriva på bloggen nästa vecka... Skickar massor med pepp!!!!

    2008-10-13 | 10:54:00
    Bloggadress: http://kakanskilokamp.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hej vännen! Usch jag vet hur det känns, min huvudvärk började igår och då handlar det bara om ägglossning och så går jag upp. =( Ska du ha mensen så är det säkert det som det handlar om. Blir säkert bättre sen.

    Kram

    2008-10-13 | 15:20:07
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • jessica säger:

    men hur kunde ditt bmi sänkas? du har väl inte växt på längden?

    2008-10-13 | 15:28:33
  • Vendela säger:

    Re Jessica: För det första så har jag ju faktiskt gått ner 1 kg TOTALT sedan starten i september, och för det andra så har ju inte BMI:et sänkts så nämnvärt, det är ju bara en sänkning från 39-38,7.

    2008-10-13 | 16:35:17
    Bloggadress: http://vendelasextioatta.blogg.se/
  • Therese säger:

    Nej, nu är det nya tag som gäller... Jag hade + 0,5 kg denna vecka :-( Inte kul. Men kollar jag bakåt i min dagbok ser jag att jag alltid gått ner bra (lite för bra just efter tant röd) sedan "normaliserar" sig vikten och jag går upp 3-5 hg. Märkligt. Men ett tydligt mönster, så jag ska inte ge upp, men motigt är det! Men lättare när man vet att fler där ute också kämpar! Trevlig kväll.

    2008-10-13 | 18:28:03
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • jessica säger:

    jaha, jag förstod det som att ditt bmi hade sänkts medan du gått upp 3hg.. det hade ju varit omöjligt om du inte hade växt på längden :P

    2008-10-13 | 18:49:15
  • Vendela säger:

    Re Jessica: Ja, jag förstod att det var ett missförstånd :-) Ja, alltså jag väger mig VARJE VECKA, medan jag mäter midjemått och räknar ut BMI endast EN GÅNG I MÅNADEN!

    ....och en minskning från 39 till 38,7 är ju försvinnande litet, men för en viktkämpare som jag så är varje litet steg nedåt värt att notera ;-)

    2008-10-13 | 19:18:07
    Bloggadress: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: