♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt o lite annat....

Kategori: Vikt & mått

Tack sötnosar för era kommentarer! Har inte varit inloggad sedan igår och när man loggar in så ser man att man varit lite saknad hi hi - det värmer i höst/vinterkylan därute....brrr..

Varför har jag inte varit inloggad eller bloggat sedan igår? Jo, den här förbannade datorn bråkar med mig! Det blir bara värre och värre; rätt vad det är så blir det en massa streck över skärmen och den "fryser" :-( Då är det bara att stänga av datorn och vänta ett tag innan man loggar in igen. Igår kväll efter jag sett "Bonde söker fru" var jag så otroligt, otroligt trött och jag brydde mig inte om att starta datorn igen efter den varit avslagen hela kvällen, efter många avbrott. Jag gick och lade mig 21.30 och sov som en stock hela natten! - och det mina vänner är tidigt för mig som brukar släcka vid midnatt!

Var på On off och tittade på dator + skärm igår; men jag tyckte det var en aning dyrt med drygt 14000 kronor som iochförsig inkluderade uppackning och installation härhemma - men vi ska kika runt och jämföra priser och jag har redan hittat ett ställe som hade betydligt lägre priser,men jag ska kolla upp några fler ställen också innan vi bestämmer oss  - för ny dator MÅSTE vi ha och det SNART! Jag är sjukt databeroende och jag är skitorolig nu att denna ska lägga av helt snart!!

I vanliga fall har jag datorn påloggad hela dagen, eller iaf all vaken tid i hemmet, och kikar in på bloggen/bloggarna då och då - så det har varit tomt utan er ...buhu...

Dagens vikt är förresten 107,9. 2 hekto mer än igår morse alltså, och egentligen betyder ju inte 2 hg mycket eftersom vikten normalt kan pendla ett par hekto upp och ner från en dag till en annan, men när man kämpar för att gå ner i vikt då betyder 2 hg MYCKET! 2 hg NER blir jag ÖVERLYCKLIG - medan 2 hg UPP som det var i morse gör att jag genast känner mig rejält NEDSLAGEN och misslyckad.....men men - bara jag ligger under 108 så är jag nöjd :-)

Jag sprang som en skållad råtta i affärer igår och letade förutom dator även en ny vinterjacka till min dotter, så tyvärr blev jag så hungrig att blodsockret var nere i skosulorna så vad tror ni jag köpte och åt? Jo en hamburgare. Dock utan strips men ändå....var det den som gjorde de 2 hektona??

Well, well - nu vet ni att jag lever! Jag ska försöka hinna läsa ikapp alla bloggar ikväll för nu ligger jag rejält efter, vet inte alls vad som hänt er sedan igår :-)

Puss och kram!                                    
                                                               

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Men lilla vän... Du ÄR jätte duktig... Bara ditt sätt att förändra ditt tänkade både med motion och promenader är jätte bra.



    Som du själv säger 2hg upp eller ner det du inte gå efter. Du måste stanna upp och titta på hel heten och vad du klarat.



    Största arbetet är ändå att du har förändrat ditt sätt att både se och tänka.. I början trodde nog inte ens du att du skulle klara av promenaderna på grund av din fot.



    Men se nu! Det har hänt massor med dig vännen. Du vet att jag tror på dig...



    Se hel heten vännen! Inte 2hg sedan igår....

    Kram

    2008-10-30 | 15:43:08
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Naturliga variationer! Tarmarna kan vara fyllda när du väger dig... (låter äckligt, men så är det bara. :D), du är på god väg så känn dig inte nedslagen för det!



    Hoppas du hittar en dator, jag vet hur trött man blir. Det är tur här hemma, för här har vi varsin dator, så går den ena sönder så har vi den andra. ;)

    2008-10-30 | 20:26:30
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese säger:

    Fasiken, du ska sträcka på dig och vara stolt och inte gräma dig för burgaren, för som sagt du valde ju bort stripsen - det hade du säkert inte gjort "förr" så i tanken har det skett saker :-) Och en burgare var betydligt bättre än att skulle ha köpt en kexchoklad och en cola (som varit mitt första val tidigare). Hoppas det ordnar sig med datorn, för jag känner själv hur "beroende" jag blivit av alla er vars bloggar jag besöker :-) Fortsatt trevlig kväll!

    2008-10-30 | 21:51:46
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hej vännen! tack för att du finns och att jag får följa din blogg.. Jo promenaden gick bra men hade ont i benmusklerna eftersom jag fortfarande spännde mig när jag gick. Hoppas du hittar en dator som passar dig nu..

    Sovgott vännen

    2008-10-30 | 22:15:52
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese säger:

    Visst finns receptet, det finns några inlägg längre ned - det är nämligen "Draculas blodröda kaka" som jag bloggat om tidigare (finns under kategorin mat och annat gott)

    2008-10-30 | 22:29:35
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Godmorgon! :) Hur står det till i stugan? Jag tycker cambridge är bekvämt på ett sätt, jag behöver aldrig fundera över vad jag ska äta, och det går snabbt att fixa maten. :D Men visst är det jobbigt, speciellt i längden....

    2008-10-31 | 09:17:21
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: