♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dittan och dattan....

Kategori: Allmänt

Nu har jag kommit hem från sjukgymnasten. För 3 veckor sedan när jag var där sist så vägde jag 108,6 på hemmavågen på morgonen och 109,6 hos henne. I morse vägde jag 108,0 på hemmavågen och 109,0 hos henne, så det stämde ju bra att det blir 1 kg mer hos henne eftersom jag då ätit, druckit samt har kläder på mig. 6 hekto har jag alltså minskat sedan sist jag var hos henne.

Tycker det är lite, men det är okey ändå för jag har ju iaf gått NER!

Vi pratade lite om kosten också. Jag sköter mig ju bra nu med regelbundna måltider samt mellanmål + motion. Däremot kom vi överens att jag ska försöka minska matportionerna ytterligare en aning nu eftersom jag inte är så hungrig mellan varje mål längre, som jag var när jag började för 5 veckor sedan. Ska även försöka övergå till fullkornsris och fullkornspasta.

Nu har jag ju en sambo som vägrar äta fullkornsprodukter ;-) Han tycker inte det är gott, men det är ju inte jobbigt alls tycker jag att koka båda sorter. Det sköter sig ju självt ;-)

Jag är säker på att viktnedgången kommer ta ytterligare fart om jag gör dessa förändringar. Det är så bra att få gå och prata med henne för jag känner mig mer motiverad då, fast nu ska jag ringa beteendevetaren som börjat på vårdcentralen och höra om hon har något att ge också - för det är med motivationen och konsten att hålla den uppe som jag har det allra jobbigast. Jag vet ju faktiskt det mesta om hur man sköter kosten bra.

Innan sjukgymnasten var jag in till sköterskan som jag pratade med igår. Hon tittade i mina öron och konstaterade att jag har en inflammation i vänster öra, framförallt hörselgången. Det är ju där jag har besvär med lock-känsla. Jag fick utskrivet antibiotikadroppar samt nässpray med kortison så nu ska jag medicinera med det en vecka så får vi se då om det går över!

Nä, nu ska jag gå och duka fram för en sen lunch. Snart kommer sambon, dottern och bonussonen (sambon hämtar honom på hans skola som ligger 2-3 mil härifrån varje fredag). Sedan får vi se vad vi hittar på. Vi ska väl åka och köpa lite helggott samt eventuellt titta på vinterskor till dottern. Man vet ju aldrig när kung Bore slår till, även om vi knappt ser röken av någon vinter på dessa breddgrader - på gott och ont!  Men beredd måste man ju vara!

Ha det bra nu kära läsare så ses vi senare idag/ikväll :-)

Kommentarer

  • Therese säger:

    Ja, du Wiiks har ALLT, så det är helt klart värt ett besök! :-) Du är ju jätte duktig! Det är ju inte hur mycket, utan huvudsaken ATT det går neråt. åste vara bra att få stöd och kunna prata om sin livsstil med någon. Jag har bantat från och till, men det var så fel för mig, nu när jag långsiktigt bytt livsstil då går det SAKTA men stadigt nedåt :-) Och mitt problem var inte vad jag åt, utan kanske mer som dig - hur mycket. Jag åt lätt mer än min man som är nästan 2 m lång... Och jag kämpar fortfarande med portionsstorlekarna, ibland måste jag väga när jag tappat greppet. Hoppas du får en trevlig helg! Å du, jag tror stenhårt på dig. Låt det bara ta den tid det tar!

    2008-10-24 | 15:49:48
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Vad braaa! :) Du har gått ner och nu kommer du ner ännu mer! Fullkornspasta och ris vänjer man sig vid, låt karln koka sin egen pasta och låt dottern äta samma pasta och ris som dig istället. ;)

    2008-10-24 | 21:09:37
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: