♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Grötlunch

Kategori: Allmänt

Japp, det blev en fiberhavregrynsgröt till lunch idag, tillsammans med en klick äppelmos och ekologisk lättmjölk, samt en skiva frölimpa med mjukost på. Rena rama frukostkäket, men det fungerar bra som lunch också när man inte har något annat att äta.

Jag var förresten ut på en 30-minuters promenad i förmiddags; och fasen vad mycket bättre till mods jag känner mig nu! Det kändes lite tungt och motvilligt först, för jag var så trött i morse, men bara man tvingar sig ut så känns det så mycket bättre sedan!

Att gå ner i vikt är som att åka berg-och-dalbana; ibland är man rejält nere i skosnörena och allt känns bara så tungt och jobbigt, och ibland är man på topp och motivationen spirar! Förra veckan hade jag en riktig svacka, men nu känns det bättre igen och det känns lite hoppfullt att jag ska komma under 108 innan fredag :-)

Nu ska jag fixa mig i ordning, för strax ska vi åka iväg och hämta nya bilen; ja ny och ny förresten; det är en 04:a - men den är iaf 4 år nyare än vår förra bil :-) Sedan hämtning på dagis!

Puss och kram alla goa läsare :-)

Kommentarer

  • Molly säger:

    hej vendela!

    hoppas att allt är bra med dig denna dag och humöret och motivationen är på topp :)

    ha en fortsatt bra eftermiddag och kväll:)

    2008-10-22 | 14:48:06
    Bloggadress: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: