♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Imorgon blir det spännande.....

Kategori: Allmänt

Jag ska nämligen gå till sjukgymnasten och väga mig! Låter kanske lite konstigt, men det började med att jag besökte henne för mina hälsporrar. Hon frågade då om jag var intresserad av att börja träna styrketräning där på sjukgymnastiken, eftersom jag fick så ont när jag promenerade. Jag som aldrig i mitt liv varit in i ett gym blev först väldigt skeptisk, men vi gick och tittade i lokalen och så kom vi överens om att jag skulle prova en gång så fick jag känna om det var något för mig.

Jag gick dit och tränade efter ett program som hon utformat till mig. Jag tyckte det gick jättebra, så jag fortsatte 2 ggr i veckan. Jag gick och tränade där från januari någon gång till i april med vissa avbrott för rejäla förkylningar. Jag vägdes även regelbundet där, och jag gick faktiskt ner några kilo i vikt. Nu var det emellertid så att i april hade jag avverkat de antal gånger man är berättigad att träna i sjukgymnastikens lokaler på remiss från läkare, så då blev det bestämt att jag skulle börja på ett av ortens gym. Hon skrev ut ett så kallat fys.recept där "dosen" var gym 1-2 ggr i veckan och promenader 2-3 ggr i veckan, och så skulle jag återkomma på en uppföljning/vägning i juli. Vid det här laget hade jag verkligen fått blodad tand för styrketräning. Det gick jättebra!

Det där andra gymet gick jag dock aldrig till. Det var ju ingen som väntade mig där, så det gick ju väldigt bra att skylla på än det ena, än det andra för mig själv ;-) På sjukgymnastiken hade jag ju bokade tider så det blev ju lite annat...

Så i somras fick jag kallelse till sjukgymnasten. Jag hade ju lagt av med allt och gått upp i vikt igen så jag lämnade återbud och skyllde på att vi skulle resa bort. Fick ny tid i augusti men avbokade den med, men till sist gick jag dit på den tredje tiden, vilket alltså är en månad sedan nu. Jag tänkte att det får bära och brista, jag går dit och är ärlig och säger att det gått åt helvete. Fick väga mig också och jag hade gått upp ALLT och MER DÄRTILL!!

Det var då vi kom överens om att jag skulle gå till henne en gång i månaden och väga mig, samt visa upp min motionsdagbok. Jag fick minimidosen 30 minuters promenader minst 3 ggr i veckan. Hon sade till mig att hon hade gett sig den på att hon skulle kunna hjälpa mig att gå ner i vikt!! Hon skulle även se över om jag kunde få remiss till någon beteendevetare som kunde hjälpa mig att behålla motivationen.

Så på den vägen är det - imorgon förmiddag ska jag gå dit och det blir bra mycket trevligare än förra gången eftersom jag nu gått ner i vikt :-) Ska bli spännande att se hur mycket jag gått ner på den vågen!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Men det är väl jätte bra att få börja träna där.Jag har själv tränat hos en sjukgymnast för mina leder.

    Kram....

    2008-10-03 | 10:29:25
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Oj vilken chans! Hoppas det går vägen nu, men ddet är väl klart att det gör det? :) Blir spännande att läsa hur det gick!

    2008-10-03 | 11:38:40
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: