♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Jag är nöjd

Kategori: Allmänt

Har just kommit hem från sjukgymnasten. För 3½ vecka sedan, när jag var hos henne sist, visade hennes våg på 112 kg. (Jag väger något kg mer på hennes våg eftersom jag då har kläder på mig såklart, samt att jag ätit och druckit).

 Idag visade den 109,6! -2,4 kg på 3½ vecka alltså :-)  Jag är jättenöjd, och hon tyckte jag gjort det jättebra!

Dock tyckte hon jag skulle ta det lugnare med promenaderna eftersom jag får så ont i fötterna när jag gått. Hon tyckte jag skulle promenera 30 minuter enbart (istället för 45 som jag börjat med) varannan dag.

Jag hoppas att viktminskningen inte går saktare då bara för det.....vad tror ni?

Positivt var också att en beteendevetare som jobbat med viktgrupper ska börja på vårdcentralen den 13/10. Jag ska ringa dit då och höra om jag kan få börja gå hos henne som stöd. Tills dess går jag hos sjukgymnasten, jag har tid hos henne om 3 veckor igen för vägning. Jag behöver ha någon som håller koll på mig, annars har jag så lätt för att skita i alltihop...

Just nu njuter jag av lugnet och tystnaden härhemma. Dottern och sambon har åkt till biblioteket och sedan ska de hämta upp bonussonen på skolan (han bor ju hos oss från fredag efter skolan tills måndag morgon). Han går skola två mil härifrån eftersom han bor hos mamman på veckorna.

Egentligen skulle man nog ta och krypa upp i soffan och läsa lite, har rätt mycket att läsa - både tidningar och böcker - men jag hinner ju aldrig läsa så mycket som jag vill!  Kan det kanske bero på att jag alltid fastnar här vid datorn mån tro...;-)

Jag hoppas ni får en fin och trevlig helg....fast vi lär nog hinna höras mer innan denna dag är slut ;-)

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Jag har funderat på det där med att ta prover. Jag har bland annat PCOs i släkten vilket kan bidra till en viss övervikt. Men jag vet inte riktigt om jag har behovet att veta det? Kommer jag att använda det som en ursäkt?

    Så länge jag mår bra i övrigt så låter jag det nog vara och hoppas på att jag mår ÄNNU bättre när jag gått ner mer i vikt! :)

    Antidepressiva kan säkert påverka, men jag tror att själva depressionen påverkar mer. Jag har käkat antidepressiva men började gå upp redan innan jag började med dem, dock i samband med depressioner...

    2008-10-03 | 14:36:12
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: