♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Jag har blivit rånad!

Kategori: Allmänt

Ja det känns så iaf. Jag köpte en kaffe och två clementiner på caféet på Leklandet. Så långt allt väl. 31 kronor säger kvinnan bakom kassan! Vaaaa!? tänkte jag - fick en smärre chock liksom. Tro mig - jag är inte snål och gnidig men jag tycker fanimej de bokstavligt talat rånar folk på pengar när de tar 19 spänn för en kopp kaffe och 6 kronor (!!) för en jävla clementin!?

Märk väl att man inte får ha med sig medhavd dryck eller ätbart!

Ok, 19 spänn för en kopp kaffe är jävligt dyrt men det har man ju varit med om på vissa ställen - det jag reagerade mest på var 6 spänn för en clementinjävel - hallå! - det räcker om de tar 1 krona och de har ändå gått i vinst för clementiner är billiga nu! Jag blir irriterad på kombinationen av att man inte får ta med sig något, att man är tvungen att handla där om man behöver något, och deras oförskämt höga priser! Väldigt uträknande.....

Men men - om priserna i caféet är dyra så är inträdet humant; 60 kronor per barn och då får man vara där hur länge som helst. Lägger man till en hundring så får man dessutom barnpassning, och så kan man passa på att uträtta några ärenden på stan tex...

Dottern tycker iaf att det är hur kul som helst att vara där och det är ju ändå huvudsaken :-)

Efter leklandet så åkte vi till svärföräldrarna och åt god middag. Nu har dottern badat och tittar på Bolibompa. Ikväll ska hon väl ändå somna på stört när hon lägger sig, utan att springa upp x antal gånger och säga att "hon inte kan sova" ;-) Nu är ju faktiskt klockan en hel timme "efter".

Ikväll, rättare sagt kl 19.20, ska jag se Kalla Fakta som handlar om diskoteksbranden i Göteborg 1998. Ska bli intressant;  bl a överlevande berättar om den ruggiga kvällen. Sedan Andra avenyn och Ensam mamma söker. Kvällen är räddad ha ha

Ska ni se något av programmen ikväll?

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Det där irriterar jag mig på när det gäller leklanden också. Vi hade ett här i stan som tydligen gick i konka. Vad konstigt säger jag, men där låg nog inträdet på nästan en hundring, om inte mer. Jag börjar då tänka i banorna att man skulle starta ett eget... och givetvis skulle folk få ta med sig eget fika, sänka inträdet och kanske försöka hitta andra sätt att tjäna pengar på. Annonsering, specialaktiviteter osv. Det viktiga är att man får dit folket och det gör man inte med skyhöga priser!Speciellt inte småbarnsfamiljer som kanske har många barn. Barnpassning var ju bra. :)

    Här är det numera Ikea och småland som gäller som lekland, och det duger bra för tjejen även om det bara är en ynka timme förstås.

    2008-10-26 | 18:22:52
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Jepp! :) Jag skickade vidare den till killen på Voodoll, och han skulle skicka dem på måndag. Så du borde ha din angel på tisdag! :)

    Det tog ett tag att få tag i en av de tävlande, därför det har dröjt lite.

    2008-10-26 | 22:30:58
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: