♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Lat

Kategori: Allmänt

Jisses vad lat jag varit på att blogga idag!  - och nu är jag på väg att förpassa mig till sängen. Trött som få. Bra att vi ställer om klockan ikväll så får man en bonustimme imorgon bitti....få se nu...hur blir det egentligen? *kliar mig i huvudet* Låt oss säga att dottern vaknar vid 7 gamla tiden, då är den bara 6 nya tiden när hon kommer in, men man är ju "pigg" som vid 7! - och på kvällen borde hon ju bli tröttare och somna fortare för då är ju klockan 20 gamla tiden när hon lägger sig 19 den nya. Oj oj - detta blev rörigt - men det brukar bara ta 1-2 dagar så har allt normaliserats igen!

Imorgon blir det ett litet "trendbrott" - vi ska åka till "Leklandet" med dottern istället för att gå tipsrundan, det ska iaf bli ett riktigt skitregnväder som det ser ut. Det är ett 1000 kvm stort Lekland för barn med bollhav, hoppborg, billand m m samt ett café, och finns här i stan! Gissa om dottern är glad när vi ska dit!? :-)

Jag har varit duktig och gått min promenad idag, men ikväll har jag ätit godis så jag mår dåligt nu. Blev förresten mycket över för jag var inte vrålsugen direkt.

Vad tycker ni? - ska jag:

1. Kasta bort ALLT som blev över

2. Spara det till nästa helg (jag kan ju alltid inbilla mig att jag klarar av att låta bli det då)

3. Be sambon gömma det för mig och plocka fram det till helgen?

Fundera på det, vilket råd ni ska ge mig medan jag smiter till sängen ;-)

GODNATT!

Kommentarer

  • Author Unknown säger:

    Bättre sent än aldrig... Meen, jag slänger alltid skiten direkt när jag tappar suget... Men sen är vi kanske olika också. Jag kan ALDRIG spara nått, hehe, så jag säger släng. Sen får vi se hur du gör. Lycka till! :D

    2008-10-26 | 07:29:29
    Bloggadress: http://unacquainted.blogspot.com/
  • Bantarbritta säger:

    Be sambon gömma (om du litar på honom vill säga, och på dig själv, att du inte lyckas leta fram det), och spara till nästa helg. :)

    2008-10-26 | 09:15:19
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • kakan säger:

    Du känner dej själv bäst. Klarar du, ärligt, av att ha godis hemma och låta bli det fram till nästa helg? Är du minsta tveksam på det så släng det. Annars be sambon gömma det. Om inte annat så blir de så pinsamt att tjuväta om han håller koll på godiset så du låter bli bara därför...

    2008-10-26 | 09:34:09
    Bloggadress: http://kakanskilokamp.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Absolut är ni bloggvänner guld värda! :) Du lever lite i samma situation som jag, även om du bor ÄNNU längre ifrån dina vänner. Själv känns det som om jag inte känner några förutom mina arbetskamrater. Som jag visserligen tycker väldigt mycket om, men jag saknar den där vännen man kan ringa när man tycker det känns jobbigt hemma och med sambon ibland, för då funkar det ju inte att prata med honom...

    2008-10-26 | 10:56:38
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese säger:

    Be mannen gömma... Men det bästa är att spara det i skafferiet om du vet att du klarar det. Jag har en påse chips i mitt skafferi som legat där sedan 26 juli utan att jag rört den, från början var jag sugen, men nu blir jag bara STOLT när jag ser den. Vill inte "förstöra" min duktighet genom att öppna den nu när jag avstått så länge. En kick!

    2008-10-26 | 12:07:34
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: