♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Rosa bandet

Kategori: Allmänt

      Vill passa på att slå ett slag för ROSA BANDET. Ja, man kan ju inte undgå att det är kampanjmånad nu, men jag vill ändå påminna ifall det är NÅGON själ därute som inte håller reda på det.

Jag själv miste min mor i den hemska sjukdomen vid 6 års ålder. Häromåret fick min syster operera bort ett av sina bröst p g a förstadier i sjukdomen. Jag inser att jag själv kan drabbas när som helst, även om jag hoppas att naturen "hoppar över" mig. Jag har blivit anmodad att gå på årliga kontroller med mammografi just p g a att vi har det i släkten, och det är ju skönt. Jag har ju själv en liten dotter och man vill ju göra vad man kan för att undvika att hon ska behöva bli moderslös.

Först tänkte jag starta en insamling här på bloggen, men jag slog ganska fort bort den tanken eftersom jag inte har tillräckligt många läsare för att det ska löna sig. Jag har nämligen sett att många av de stora bloggarna startat insamlingar, men inte ens de får många napp.

Däremot kan jag ju tipsa om vad man kan göra för att bidra till insamlingen:

1. Köp det Rosa bandet för 20 kronor

2. En mängd produkter i handeln och på apoteket stöttar insamlingen.
     T ex en kroppslotion på Apoteket (rosa flaska), wettex disktrasor, skurhink med skaft. Detta är bara ett par exempel
      på det stora utbud som kommit till bara i år. Håll utkik efter Rosa bandet-symbolen.

3. Gå in på Rosa bandets hemsida. Där kan du skänka pengar på ett enkelt och smidigt sätt. Finns tex ett nummer man  
     kan SMS:a för att skänka pengar.

Alla kan skänka något, och om det så "bara" är 10 kronor så betyder det mycket. Många bäckar små ni vet............

                                                                                                                                                                                     

 

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Bra inlägg! :) Jag funderade också på att starta en insamling, men vet inte heller om det kommer att ge så mycket. Mina datorkunskaper är begränsade så det vore lite trist att starta en insamling och sen inte lyckas få upp den på bloggen.

    Fast jag har ju min egen privata lilla insamling istället förstås.

    Det är sant, men om man har sköldkörtelrubbning borde man känna av det på något mer sätt än "bara" övervikten va? Vad är det mer för symtom?

    2008-10-03 | 15:04:50
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Hua, inte bra att visa det där för en hypokondriker! Allt stämmer ju in, som vanligt. :D

    Man kanske skulle ta å göra en sån test, tar man bara vanligt blodprov? Jag är skitfånig när det gäller sprutor...

    2008-10-03 | 16:02:24
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Men det är skönt att komma under 40iaf, då har man åtminstone nått ETT mål. :) Sen är det bara att kämpa att komma under fetma istället. ;)

    2008-10-03 | 16:03:05
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: