♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Stiltje på vågen idag

Kategori: Vikt & mått

108.1 - men jag är nöjd ändå. Dels tänker jag att kroppen försöker säkerligen ställa om sig på den lägre vikten, innan den kan ta steget och minska ytterligare. Låter inte det rimligt? ;-)

Dels så är det faktiskt bara 5 veckor sedan jag påbörjade viktresan (fast det känns som mycket längre tid än så gått) och 2 kg på 5 veckor blir ju i snitt 4 hg i veckan och det är väl inte fy skam!? Är det inte mellan 0,5 - 1 kg i veckan som är "rekommenderat"? I så fall ligger jag ju bara 1 hg under det "rekommenderade".

Locket i örat var bättre i morse när jag vaknade. Verkar som att det blev bättre när jag legat ner under natten *förvånad*, för nu känns det som att locket byggs upp igen mer och mer - borde det inte vara tvärtom?? - men men det går ju över någongång ;-)

Nu har jag varit ute på min morgonpromenad, och nu väntar duschen!

Hej svejs så länge!

Kommentarer

  • Therese säger:

    Det är bara att nöta på... bättre lite/sakta men stadig nedåt än stora hopp nedåt som kan bytas mot lika stora bakslag. Ha en bra dag!

    2008-10-23 | 12:05:04
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Alltså jag beundrar dig, du kämpar verkligen på. Sådana gånger har gjort att jag tappat hoppet så många gånger innan. men lovat mig nu att jag ska klara det. Vet du jag tycker du är helt otrolig....

    Kram vännen...

    2008-10-23 | 14:11:51
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Absolut bra jobbat! Sakta viktnedgång ska inte minst vara bäst för kroppen både rent utseendemässigt och "må bra"-mässigt, men sen sägs det att beständig viktnedgång är säkrare vid sakta nedgång. Så du jobbar på bra som bara den! :)

    2008-10-23 | 22:22:32
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: