♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Vem fan tvättar underkläder i 30 grader???

Kategori: Allmänt

Inte jag iallafall. Trosorna till dottern som kom med paketet från Ellos igår ska tvättas i 30 grader!? Har ni hört något så idiotiskt? Ett par bomullstrosor ska väl kunna tvättas i 60 grader?? Blev så snopen när jag såg tvättlappen. Gick in på Ellos och kollade om det stod någon tvättanvisning just på de trosorna, för jag tänkte att jag kanske varit så trött när jag beställde att jag totalt missat att de skulle tvättas i 30 grader, men det stod inte något om någon tvättemperatur.

För mig är det självklart att man tvättar underkläder i 60 grader, absolut inte lägre temperatur, och ett par barntrosor i bomull ska väl tåla det?? Det är väl skillnad om det är några finare trosor för vuxna kvinnor, i annat material än bomull...

Nåja, jag kommer att tvätta dem i 60 grader och blir det något fel på dem efter det så kommer jag att kontakta Ellos och påpeka att de åtminstone kunde märka ut om det ska tvättas i en så för underkläder tokig temperatur som 30 grader.

Ok, ett litet i-landsproblem men man måste ju få gnälla lite :-D

Kommentarer

  • Therese säger:

    Detta var ett rättmätigt gnäll inlägg, klart som korvspad att bomullsunderkläder ska tåla 60 grader!!!

    2008-10-23 | 19:07:06
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Molly säger:

    hej:)

    allt bra?



    angående om hur jag hinner laga både lunch och middag. det krävs planering och ork, men det mesta jag lagar går snabbt att göra:)



    vad har du för planer för dagen och helgen? något speciellt?:)



    ha en fortsatt bra dag! kram!

    2008-10-24 | 09:44:34
    Bloggadress: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: