♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Äntligen fredag!

Kategori: Allmänt

Jag älskar fredagar och har alltid gjort! Det är något speciellt mysigt med fredagar vare sig man jobbar eller är ledig. Det ligger i luften redan när man vaknar ;-) Jag går ju hemma på heltid (långtidssjukskriven) och man kan ju tycka att det är fredag varje dag för mig, men det är det inte kan jag lova. Vardagen blir ju fylld med en massa måsten då också; dagislämning/hämtning, föräldramöten, läkarbesök o s v - så fredagen blir ju även för mig verkligen HELG :-)

På fredagar är min lilla tjej dessutom ledig från dagis, så då får vi tid att ligga och gosa i sängen lite extra. Sedan så har det blivit tradition att vi har hämtmat till middagen på fredagar. Skönt att slippa laga mat för en gångs skull. Sedan på kvällen blir det oftast mys framför TV:n med lite gottis - eller rättare sagt MYCKET gottis har det varit för mig vilket syns på vågen - men nu hädanefter får det bli LITE och LAGOM ;-)  Bonussonen kommer dessutom efter skolan på fredagar, till lillasysters stora glädje :-)

Du som läser det här: har du och din familj några speciella fredagsmys-traditioner?

Idag ska vi åka till Skokanonen och titta på vinterskor till dottern. Jag såg en annons i tidningen på ett par allvädersstövlar (tror jag det var) som såg både rejäla och fina ut. Jag försökte hitta dem på nätet så jag kunde lägga ut en bild här på dem men konstigt nog fanns de inte med där!?

Ha det gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: