♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagen idag

Kategori: Allmänt

har varit helt okey. Som jag skrev tidigare idag så städade jag i förmiddags. På eftermiddagen tog jag en promenad när jag ändå skulle hämta dottern på dagis. Jag har promenerat i tisdags, igår och idag i idel solsken :-) Det var riktigt varmt, cirka 17 grader i skuggan! Jackan åkte av kan jag säga; man blir ju rätt varm också av att promenera raskt. Det gör ont som tusan i fötterna, speciellt vänster fot/häl, men jag har ju inget val. Måste röra på mig för att kunna gå ner i vikt.

Nu har vi stökat undan middagen, dottern har badat och nu ser hon på Bolibompa innan hon går och lägger sig. Då börjar min TV-kväll: Sjukhuset på 3:an 19.30, Idol på 4:an kl 20.00, Andra Avenyn på 1:an el. 2:an kl 20.30 och Lyxfällan på 3:an kl 21.00!! Jag tror nästan det är rekord i antal bra program som går på TV just nu. Jag är ganska kräsen när det gäller TV-program men nu är det väldigt mycket faktiskt! Skön avkoppling är det iallafall.

Ser ni på något av ovanstående program?

Vad gäller vikten så har det gått jättebra denna vecka, alltså jag har skött mig vad gäller kost och motion, men humöret är som en berg-och-dalbana. Vet inte om jag kanske kan skylla på sötsuget? Upplever iallafall att jag är rätt grinig och sur ibland. Som just nu tex hmmm... En del stunder är det bättre. Jag upplever dock att min hunger avtagit betydligt. Ni som följt min blogg vet ju att jag var väldigt hungrig för några dagar sedan; men nu hinner jag knappt bli hungrig mellan varje mål så jag har kunnat minska på matportionerna ytterligare. Antar att min magsäck krympt ihop en aning.

Nej, nu ska jag gå och sätta på lite kaffe.

Ha en skön kväll mina vänner :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: