♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt

Kategori: Vikt & mått

....är 108,5! -2 hekto sedan igår morse! Nu gäller det bara att ta det lugnt i helgen; jag har ju liksom "tillåtelse" att äta lite godsaker då ;-)  Jag vet dock av erfarenhet från tidigare "bantningar" att det snarare hjälpt till att få fart på förbränningen.
Strikt återhållsam från onyttigheter på vardagarna, unna sig lite godsaker på helgen och sedan strikt återhållsam igen. Det har gjort att jag ofta gått ner lite extra till måndagsmorgnarna.

För mig fungerar det bäst att ha det så här. Jag vet att om jag skulle följa någon diet som innebar helt uteslutande av sötsaker skulle innebära kraschlandning direkt. Jag beundrar alla er som klarar att utesluta sötsaker helt. Det är ju såklart det bästa.

Ha det gott mina vänner!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Hej vännen! Hur gick det igår? släppte det eller tog det över godissuget. Jag har tagit bort godiset, just nu. För det finns inge stopp för mig när jag sätter igång.



    Så för mig funkar det, eftersom det är godiset som ställer till det för mig. Men samtidigt tycker jag att man ska unna sig något då och då. Men just nu blir det godare mat än så länge.



    Hoppas du får en bra dag!!



    Kram Sanna

    2008-09-26 | 09:41:42
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Jag håller med och kör lite liknande, förutom att vi unnar oss något ungefär varannan vecka istället. Både jag och sambon har så lätt att falla dit och VRÄKA i oss... inte bra. :(

    Hoppas du har en trevlig helg!

    2008-09-27 | 01:02:39
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • M säger:

    Tycket du är helt otroligt stark som lyckas äta lite en dag. Jag vet hur det skulle vara för mig, skulle bara stegra sig och fortsätta tills det var varje dag. Så ditt intiativ är beundransvärt!

    2008-09-27 | 17:45:58
    Bloggadress: http://getlow.blogg.se/

Kommentera inlägget här: