♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

En sak jag verkligen måste lära mig....

Kategori: Allmänt

......är att äta låååångsamt och ta små tuggor i taget. Jag är ju van att äta stora portioner relativt snabbt. Nu när jag försöker gå ner i vikt så märker jag att jag har svårt att bli mätt på de avsevärt mindre portioner jag nu ska klara mig på (jag äter enligt tallriksmodellen). Så jag får helt enkelt tänka på att ta små tuggor i taget, och låta måltiden ta sin tid.

Jag har just ätit lunch bestående av omelett gjord på 2 ägg, vatten, salt, peppar samt en tunn skiva rökt skinka i. Till det tomat, gurka, en skiva Wasa sport+, samt ett glas lättmjölk. Jag var verkligen döhungrig när jag skulle äta, och ändå hade jag ätit en ordentlig frukost kl 8 bestående av 0,5 %-ig verum hälsofil, flingor, fullkornssmörgås, kaffe. Ett äpple åt jag även som mellanmål på förmiddagen.


Jag hade lätt kunnat äta en omelett till men nu känner jag faktiskt att jag är lagom mätt, men inte så mätt så att jag står mig fram till middagen. Kommer vara döhungrig då med, fast jag tar en frukt till mellanmål.

Jag undrar just hur lång tid det tar innan magsäcken krympt ihop en aning?

Hur många dagar tar det innan den värsta hungern lagt sig? Hur lång tid tog det för just DIG som läser detta och försöker gå ner i vikt?

Kommentarer

  • bantarbritta säger:

    Fyll upp med grönsaker och ät dig mätt! :) Det är mitt bästa tips! Det är lättare att man fuskar om man inte låter sig bli mätt. Magsäcken krymper ändå även om du fyller på med grönsaker. Annars är ett bra tips att dricka vatten.



    Jag fattar inte vad som har hänt med kommentarerna! :o Som tur är har jag sparat alla tävlingsdeltagarna i ett dokument på datorn, hoppas ingen har försvunnit nu bara!

    2008-09-23 | 14:18:12

Kommentera inlägget här: