♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Kämpar med suget

Kategori: Allmänt

Hur ska detta sluta? Klarar inte ens en dag ju :-(   Jag har ätit ordentligt idag; frukost, lunch, middag, frukt samt en Wasa sport till mellanmål. Dock är jag DÖHUNGRIG nu; sitter och knaprar morot medan sambon fixar pannkakor till middagen. Jag antar att jag inte kan komma undan denna hunger den första veckan åtminstone tills min magsäck börjat krympa ihop litegrann, den är ju van vid MYCKET mat.

Just nu sitter jag bara och tänker på att jag skulle vilja moffa i mig en massa godis ikväll. Jag är verkligen en sann mat- och godisknarkare. Mitt sug är något utöver det vanliga måste jag säga; det kan min sambo intyga. Jag blir nästan rädd för suget själv. Jag mår verkligen dåligt när jag inte får något i mig, jag blir seg i huvudet, nedstämd/deppig, okoncentrerad....och NEJ det hjälper inte med frukt eller nötter. Inte ett jota faktiskt. (Fast jag tar det ju ändå) Det är godis jag vill ha. Har dock köpt en 70 %-ig mörk chokladkaka idag, som jag hade tänkt ta EN ruta av per kväll till en början under den första kritiska veckan. Jag får väl sitta och knapra långsamt på den....


Kommentarer

  • bantarbritta säger:

    Jag har precis samma problem som dig! SUGEN hela tiden! Men om du lyckas klara dig utan sötsaker bara EN vecka ska du se att det går lättare. Det blir enorm skillad. Tyvärr är det så himla lätt att fall tillbaka igen...

    Du har föresten blivit utmanad! :)

    2008-09-16 | 18:40:27
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: