♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Mycket att göra....

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft fullt upp....puh. Hitintills har jag:

* Dammsugit och plockat undan i hela bostaden

* Bytt sängkläder i alla sängar, samt tvättat alla sängkläder + hängt upp tvätten

* Lagat lunch (blev korv med makaroner eftersom dottern är ledig från dagis idag).

* Plockat ihop två fulla kassar med lånade barnböcker som vi hade hemma. Åkt med dottern till biblioteket och lånat ett  
  gäng nya barnböcker

* Gjort inköpslista + veckomatsedel + åkt iväg och storhandlat på Willys

Kvar att göra ikväll:

* Vika en sjuhelsikes massa ren, torr tvätt

* Packa dagisväskan inför morgondagen

* Sortera papper (reklam- och tidningshög som börjat växa)

* Vattna blommorna som bara skriker efter VATTEN!

Inemellan pockar dottern på uppmärksamhet. Har nyss läst en saga för henne och nu tjatar hon i bakgrunden att jag "ska lära henne skriva" :-)  Hon är jätteintresserad av bokstäver just nu och vill att jag ska lära henne skriva nya ord :-) Det blir med andra ord inte mycket egentid förrän hon lagt sig vid 19-tiden. Hon pratar också hela tiden, så man har liksom skavsår i öronen ha ha - antar att det är typiskt 4-åringar :-)

Helst av allt skulle jag vilja skita i alla måsten och göra som Kronblom istället: 
                                                                                                                                              

Phew - jag bara undrar hur de hinner de som har fler barn?? Jag tycker det är mycket jobb nu!? Eller blir det lättare när de får syskon? Blir de kanske bättre på att roa sig själva då??

Nä nu ska jag leka "skolfröken". Som tur är lagar mannen middagen idag :-)



Hur har er dag varit?



Kommentarer

  • kakan säger:

    Pust. Blir trött bara att läsa din lista... Du räknar upp sysslor för en hel vecka!!! ;-)

    Min dag är jobb, jobb, jobb och en förhoppning att hinna hem i tid till Idol/Top Model och sedan dega i soffan resten av kvällen. I morgon är det tandläkare och simning på agendan.

    2008-09-29 | 16:57:31
    Bloggadress: http://kakanskilokamp.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Herregud!!! Det ger mig dåligt samvete, att läsa din lista. Tror jag drar filten över huvudet istället. Kramiz

    2008-09-29 | 20:10:50
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • lisa säger:

    bara bra, själv då ? :)

    2008-09-29 | 20:17:51
    Bloggadress: http://lislag.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Det är så häftigt att läsa dina inlägg, för det känns som om det är jag som har skrivit dem. :D Min dotter pratar i ett hon med, hon är otroligt lillgammal och är ALDRIG tyst. Hon har också dille på att skriva just nu, så jag får skriva meningar som hon skriver av. :)

    2008-09-29 | 22:18:58
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: