♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Torsdag - Valborgsmässoafton

Kategori: Allmänt

Jag har precis kommit in efter att ha gått en rejäl (för att vara mig) promenad på sammanlagt en timme! Först gick jag till dagis med dottern, en promenad på cirka 10 minuter, och därefter tog jag en riktig runda. Jag tycker det är skönt att gå och jag skulle kunna gå längre om det bara inte vore för att jag får så förbaskat ont i knäna och ner i speciellt fötterna! Det onda i fötterna börjar komma efter jag gått en kvart - 20 minuter och sedan blir det värre och värre så tyvärr förtar det njutningen av själva promenaden..och då har jag ändå riktiga walkingskor på mig! Klart det blir så när man är så tung som jag är, det säger sig ju själv, men jag får bita ihop och promenera iallafall om jag någonsin ska kunna bli lättare....

Idag kände jag mig extra tvungen att gå lite längre än vanligt eftersom vi ska äta så mycket gott idag. Till middag blir det helstekt vinmarinerad fläskfile med klyftpotatis, grönpepparsås och en god sallad. Senare ikväll ska vi smaska i oss lite smörgåstårta som vi beställt. Är det Valborg så är det ;-)

Troligtvis blir vi bara hemmavid. Jag är lite sur på att de tänder brasan så sent här, kl 21.30 först! De tänker inte mycket på småbarnsfamiljer! Jag tycker gott de kunda tända vid 20 eller 20.30 möjligen för då börjar det ju skymma litegrann. Olivia är inte van att vara uppe så sent och idag är hon på dagis så jag betvivlar att hon orkar vara uppe och vänta på braständningen....men för min del spelar det inte så stor roll, har inget större behov av att gå ut och titta om man säger så ;-)

Ska ni ut på något Valborgsfirande ikväll?



Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Va duktig du varit! Jag borde nog också gå ut och gå när jag kommer hem, vi ska nämligen åka och grilla hos min bror å svägerska ikväll... Mm... ser redan frå emot det! Å vi ahr egen brasa som tänds i Luranvänlig tid skrattar



    Massor med kramar!

    2009-04-30 | 10:06:22
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    Men gud så gott det lät! ;) Här ska vi ha egen majbrasa så barnen får vara med och tända. Och senare ikväll ska jag och gubben fara på dans med några vänner! en trevlig kväll med andra ord! ;) Ha en fin dag/kväll du med.

    Å bra kämpat med promenaden! :)

    Själv har jag inte rört mej mycket idag!

    Kram

    2009-04-30 | 12:32:03
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Nina säger:

    Härligt att du tagit dig ut på en lång promenad, men trist att du ska få så himla ont!

    Men oj vilken go mat ni ska äta! Det vattnas i munnen på mig! Å smörgåstårta älskar jag!!!

    Ha så kul ikväll.

    Jag har ingen aning om va vi ska hitta på!



    Kram

    2009-04-30 | 14:11:45
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja det är ju trist att du får ont :-(

    Och att gå ner i vikt är inte det lättaste!

    Man får kämpa hårt. Tänk om man ändå hade fötts med super bra ämnesomsättning!

    Jag behöver bara kolla på en kaka så går jag upp i vikt :-(

    Jo jag tror det är majbrasa däruppe fortfarande!

    Kommer inte ihåg sist jag va dit!

    Längesen är det iaf!



    Kram kram

    2009-04-30 | 15:25:31
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ja Sandra längtar nog efter sina kompisar bla din systerdotter A ;-) Och föräldrarna kanske du ända vet vem du är om du brukar slinka in och läsa skruttenocheva.blogg.se?



    Kram kram

    2009-04-30 | 15:49:43
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Tack, det va snällt!

    Ja men då fick ni ju se lite fyrverkerier iaf =)

    Jag är livrädd för raketer! Men på avstånd är det ju vackert!



    Önskar er en trevlig kväll!

    Själv har man syndat med en kebabrulle till middag =p Men man får ju fuska ibland =)



    Kram kram

    2009-05-01 | 16:43:31
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: