♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Snabbt & gott

Kategori: Recept



Lagade till en så underbart god pastasås idag. Måste bara delge er receptet. Det var lika enkelt att göra som det var gott, och det gillas av mig ;-)


Pasta med bacon och ostsås

Fräs ihop en röd hackad paprika, en liten burk champinjoner och ett paket bacon i strimlor. Blanda sedan ihop röran med en förpackning Kelda simply cheese (400 ml, 8 % fett). Värm på i en kastrull tills det blir genomvarmt. (I originalreceptet stod det att man skulle blanda ihop pastasåsen med pastan innan servering, men jag gjorde såsen för sig). Servera med pasta.

Kanske inte världens nyttigaste, men gott var det :-)

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Måste prövas - jag gillar dett som är gott och går snabbt att laga! Och tack för snabb respons, du får mig att dra i handbromsen... är det menat att jag ska ha det så finns det kvar, eller sänks i pris ;-) Kram

    2009-08-06 | 17:35:25
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Åhh vad gott de såg ut mumsigt =)



    Nej det blev ju inga glassögon för jag har inte tagit mig för och köpt dem ännu. Sedan har jag hittat ett par andra glassögon fast de var så fasligt dyra så sambon gick i taket =)



    Men jag måste fixa ddem till skolstart nu för jag har så ont i huvudet...



    Kramar om dig

    2009-08-06 | 17:43:43
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bus säger:

    Hej på dig.

    Hoppas att du har det bra.

    Den maträtten ska jag absolut testa, ser jättegod ut. Brukar göra en liknande men då har man broccoli ist. Man mixar broccoli, fräser strimlad bacon och blandar ihop med creme fraich. Allt kokas i en kastrull ett par minuter. Salt och svartpeppar.Klart!Såsen är kanon till pasta

    Må så gott. Kram kram

    2009-08-07 | 10:36:04
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ha, ha rätt bra, men jag kör nog hellst på den översta och nedersta, speciellt de med tryckta bokstäver gillade jag, ska använda inspirtionen till att trycka lite julbrädor :-) Kram rkam vännen! Och trevlgi helg!

    2009-08-07 | 10:47:46
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ja nr 1 skulle jag också kunna tänka mig, men även nr 3 som tycks vara en stjärnformad vas... skulle nog kunna föra en fin stilren julbukett eller arrangemang i den. Ska bli spännande när allt finns att besåda "på riktigt" i butik och på webb :-) Kram!

    2009-08-07 | 12:15:20
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: