♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Sommarens sista suck.....?

Kategori: Allmänt

Ja nu har det sedan några dagar ånyo blivit aningens för varmt för lilla jag. Nu längtar jag till hösten - och nu kanske många tänker/tycker att jag är en riktig glädjedödare - men höst behöver ju inte vara lika med regn och rusk! Hösten, om den är fin, är ju helt underbar och jag ser bara fördelar med denna min favoritårstid :-)

När det är högtryck på hösten så innebär det inte kvavt, varmt och fuktigt som det många gånger är på sommaren - nej på hösten är luften vid högtryck hög, klar och frisk! För att inte tala om alla vackra, sprakande färger i naturen!

Solen är inte lika "farlig" längre, vilket innebär att man kan vistas mera ute i solen. Olivia älskar att vara ute och skulle lätt kunna vara ute hela dagarna; men som det är nu så vågar jag inte ha henne ute så långa stunder i solen även om jag smörjer med solskyddsmedel, eftersom solen verkligen "tar" mycket nu....och det möts inte alltid av förståelse från hennes sida ;-)

Höstkvällarna är lika med MYS :-) Tända ljus och lampor; och sitta och frossa i allt bra som börjar på TV då, eller kanske läsa en bra bok?

Allting går tillbaka i sin lugna, vardagliga lunk. Alla måsten försvinner: man ska hinna med så mycket på sommaren - och man "ska njuta" av det fina vädret och allra helst ligga på stranden. (Jag hatar att vara på stranden).

För er som har mycket mygg och elände: på hösten slipper ni den plågan.

Ja det finns mer också, men detta var vad jag kom på nu :-) Jag blir helt enkelt lugn i själen av hösten :-)

Vilken är din absoluta favoritårstid?

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Som du redan vet håller jag med i varenda stavelse i det du skriver! .-)

    2009-08-07 | 14:54:21
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Kia säger:

    Alltså, jag är en sommarmänniska som älskar värmen. (dock inte på natten) Dock gillar jag vårvintern med. Men senhösten och vintern får gärna passera för mig. :)

    2009-08-07 | 19:14:51
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ja kall luft på burk vore inte dumt, vi har redan 25 ute och 33 inne... olidligt. Det enda jag gillar med solen är ljuset, själva värmen avstår jag, iaff när det blir så här extremt! Kram kram

    2009-08-08 | 08:39:00
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: