♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Vilka ska jag välja?

Kategori: Allmänt

Har varit på SpecSavers idag och gjort synundersökning, och jag hade mycket riktigt fått sämre syn; väldigt lite, men en finjustering behövs. Har ju märkt att jag inte sett så bra på långt håll.

De har ett erbjudande om att köpa två par glasögon till priset av ett - så nu ska jag förutom ett par "vanliga" glasögon även välja ett par solglasögon med min styrka i. Gud vad skönt det ska bli med ett par solbrillor - och slippa gå och kisa mot solen hela tiden!!

Jag har lånat hem några glasögon, så nu ska sambon få fota mig i alla paren så jag själv kan se vilka jag tycker jag ser bäst ut i :-) 

Nu håller vi på grilla kött som vi ska ha klyftpotatis, kall grillsås och en grönsallad till. Min mage kurrar väldigt nu, har inte hunnit äta något sedan frukosten - så det ska bli underbart att snart få sätta sig ner och äta en riktigt god middag :-)

Det är kvavt som 17 här idag; hoppas det kommer lite åska och rensar upp ikväll!

 

Kommentarer

  • Kia säger:

    Så roligt med nya brillor. Fick ju lov själv att införskaffa mig nya för ett par veckor sedan. Svårt att välja är det. Men jag blev nöjd med mina. De kommer du med bli!

    Å så gott de lät. Nu blev ja ju hungrig igen! Haha!

    Kram

    2009-08-05 | 21:02:40
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Åh kul men svårt med nya glasögon. Hoppas du hittar De med stort D! Jul med Ernst har jag hittat för 160 + frakt på nätet, överenskomligt pris tycker jag nog ändå :-) kram kram

    2009-08-06 | 07:26:28
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Du kan väl lägga ut bilderna så får vi hjälpa till =)



    Jag har forfarande inte fixat till med glasögonen än man borde skämmas...



    Men då går jag in i saker istället och får bullor..



    Kramar om dig massor

    2009-08-06 | 16:38:15
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: