♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Centerkakor

Kategori: Recept

Här kommer receptet på centerkakor som jag lovat att lägga ut. Vi har precis bakat dem, min lilla hjälpreda och jag. Jag kan säga er som aldrig smakat dem; de är gudomligt goda - som en korsning mellan kaka och godis!



Precis nyuttagna från ugnen.


Centerkakor, cirka 16 stk

200 g margarin
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
16 centerbitar
16 noblessebitar

Smält margarinet och rör ner det i mjölet/sockret/bakpulvret. Lägg en centerbit mitt i varje form (aluminiumformar), och klicka sedan smet överst. Grädda 15 minuter i 175 grader.

När plåten tagits ur ugnen, lägg en noblesse mitt överst på varje kaka så det får smälta. Låt kakorna därefter svalna.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Ja, det är jätte skönt att både få höra och se att allt fortsätter att se bra ut där inne! Då kan man känna sej lugn!

    Och att det är riktigt skönt att jag hunnit med så pass mycket är underbart det med. Då kan jag nu börja njuta och ta det lite lugnare och sedan invänta att bebben ska göra entré. Och det var i januari som det är beräknat. Till den 28:e. sen får vi se om den håller datumet eller ej!?



    Hoppas allt är bra med er där nere!

    Kram kram

    2009-12-16 | 19:25:00
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • hemm hos Bus säger:

    Men va gott det lät.

    Alltid lika spännande att prova nya recept.

    Hoppas att du har det bra i julstöket.Kram så länge

    2009-12-16 | 19:35:06
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • julia säger:

    det där ser himla gott ut , allt bra ? L:)

    2009-12-17 | 14:46:02
    Bloggadress: http://blomgreen.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Dessa är ju nästan exat likadana som mina dumlekakor, fast center istället för dumle då - så dessa ska d efinitivt testas - sååå goda ser de ut!

    Och japp, klipp bort rötterna på hyachinten allt den behöver finns i löken :-) Tokenkelt, och ett gott resultat blir det visst också :-) Kram kram

    2009-12-17 | 16:27:49
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Men guuuuuud sådan tur att du påminner mig har ju glömt att köpa den obligatoriska chokladasken som MÅSTE stå framme!!! Tack :-) Och du, Mozartkulor lät intressant, vad är det? Kram

    2009-12-17 | 17:41:55
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: