♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Snö, muskelsmärta,tandläkare & amaryllis

Kategori: Allmänt



Nu har kung Bore hittat hit med full kraft! Det snöar för fulla muggar och har gjort så hela natten, och ska visst enligt SMHI inte ge sig förrän framåt kvällen! Det finns alltså hopp om en vit jul i år; det hänger bara på att det inte slår om någon gång nästa vecka och blir plusgrader!

Gissa om Olivia var extra glad i hågen när hon gick ut i morse på väg till dagis!? Nu får de äntligen börja vara ute och åka pulka på dagis. Det har ju liksom inte varit så roligt att vara ute hittills, då vi haft en lång, mörk, blöt, varm och trist senhöst.

Idag är jag rejält öm från sidan av nacken och ner över hela armen, efter mitt dråpliga fall igår. Det känns precis exakt som när man gått ett pass i gymmet och fått träningsvärk. Jag är rätt säker på att det kommer från musklerna, dels av fallet och dels av att man spänner sig när man ramlar. Jag kan använda armen även om det smärtar och den är inte blå eller så, så jag tror fortfarande att detta kommer gå över av sig själv.

Nu har jag precis ätit lunch, och snart ska jag iväg till tandläkaren. Jag känner som vanligt ett djupt obehag även om det denna gång bara är en undersökning. Skönt när det är gjort. Hoppas, hoppas inte jag har några hål så jag slipper gå dit på ett tag igen.

Sist men inte minst ska jag bjuda på en bild av min vackra, vita amaryllis som snart slagit ut alla sina vackra klockor:



Så fin!! Någon som vet hur länge man kan hoppas att den står sig efter att den slagit ut??


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uppdatering: Inga hål hade jag - jippi! Dock var det en liten, liten bit av en tand som gått sönder så jag måste iallafall dit i januari och laga det. Tur man har sånt där tandvårdsavtal.

Kommentarer

  • Nina säger:

    Men vilken fin amaryllis =)

    Har ingen sån iår. Inte ens hyacinter finns iår!

    Har verkligen dragit ner på allt sånt. Till mannens förtret! han tycker det är fruktansvärt =/ Typiskt!

    Men han får överleva =)



    Otäckt fall det där... Hoppas smärtan går över och att du inte gjort dig allvarligt illa...



    Ja här snöar det för fullt. Och kallt ska det bli oxå så vi kommer garanterat ha en vit jul!

    Me like!



    Tack för dina fina ord om vår lilla pepparkaksgubbe!



    ha en fin dag!

    Kramar!

    2009-12-15 | 13:21:36
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Förstår att O är lycklig, vem vill ine ha en vit jul och dessutom kunna åka pulka?! Även ajg drattade ordentligt i går å landade på magen, gissa om jag blev rädd... oj, men då jag kände sparkarna lugnade jag mig, men öm är bara förnamnet i höft å mage... Stor kram till dig!

    2009-12-16 | 09:15:19
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Vilken fantastisk amaryllis! Jag har inte vågat mig på amaryllis nåt år, blir kanske sen när vi äger vårat eget hus. :)



    Jag har ramlat två gånger i år, rakt på magen! Fast jag har klarat mig rätt bra, lite knäskrap bara.

    När man ramlar av hästar brukar man däremot bli riktigt stel överallt, och det känns knappt precis efter fallet, dagen efter däremot... beror säkert på som du säger att man spänner sig och då blir det extra värk. Hoppas det går över snart!

    2009-12-16 | 13:45:19
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: