♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens middag: tortellinigratäng

Kategori: Recept

Idag provade jag en ny rätt som jag hittade hos Ida - och den var verkligen supergod och lika superlätt att göra :-) Kanske lite för god, för man kan inte låta bli att ta en portion till.....:-)

Tortellinigratäng

Ingredienser

2 paket bacon
2 paket tortellini (jag använde de med ostfyllning)
3 dl grädde
1 riven gratängostförpackning

Gör så här

Sätt ugnen på 200°C
Under tiden kokar man tortellini och steker bacon (som klipps i mindre bitar).
Låt sedan tortellinin rinna av, tillsätt sedan bacon och grädde i kastrullen och låt detta koka upp.
Lägg över i ugnsfast form och strö över ost.
Gratinera i ugn ca 20 min.

En grönsallad är gott till!


(Inte så nöjd med bildkvaliteten, tycker det blir för ljust - men det får duga ändå :-)  )

Kommentarer

  • Malin säger:

    Hej hej!! Utmaningen är antagen och besvarad! =)

    2009-02-03 | 18:31:30
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • camilla säger:

    Åhh det där såg ju verkligen hur gott ut som helst ju ;)

    Men kanske inte så points vänligt (för jag kör ju efter VV )Men man kanske kan göra den VV vänlig ,vem vet ;)

    Hej förresten ;) Jag hittade dig inne hos Sanna och var bara tvungen att klicka mig hit :)

    Vill passa på att önska dig lycka till med din viktnedgång.

    camilla

    2009-02-06 | 23:31:17
    Bloggadress: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här: