♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Enkel köttfärslimpa

Kategori: Recept

Ja, dagens middag blev som rubriken lyder, och här är receptet:

4 portioner

500 g nötfärs
1 ägg
1 burk creme fraiche
1 påse fransk löksoppa (byttes dock ut mot en påse taco kryddmix idag av undertecknad)

Blanda ihop alltsammans ordentligt och lägg ut på en ugnssäker form, och forma till en limpa.  In i ugnen på 175 grader i 50-60 min.

Jag bytte som sagt ut löksoppan mot en påse taco kryddmix idag, och hade även i lite chilisås. Brukar ha smaksatt creme fraiche också, helst den med chilismak, men fick inte tag i den idag. Hade kokt potatis till (såklart?) och sås till :-)

Det blev jättegott, och det är så otroligt enkelt och snabblagat, ja det tar visserligen en timme i ugnen, men det sköter sig ju själv!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    De receptet älskar jag, stod offta på bordet innan. Måste göra det igen =)



    Vännen sägg inte så, det vet du inte. Om det inte är andra saker som spelar in. Men det är väl klart att kan gå ner. jag tror att man måste hitta ett sätt som är långsiktigt och som passar än bara..



    Jag finns ju här hela tiden och jag tror på dig, för jag tycker du verkar helt underbar...



    Kramar om dig

    2009-02-26 | 20:37:15
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Så nostalgis jag blir, detta är/var mormors paradrätt förr när hon var piggare och bjöd oss alla på mat. Trodde hon var ensam om att använda löksoppan som "hemlig" ingrediens fniss



    Ha en bra kväll,



    kram kram

    2009-02-26 | 21:13:51
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Lät inte dumt alls. Det kommer provas såklart =) Jätte kul att du lägger ut mat recept. Det får du gärna fortsätta med =)

    Kram

    2009-02-26 | 21:54:40
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: