♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Familjen annorlunda....

Kategori: Allmänt

Familjen Annorlunda Foto: TV4
Foto: TV4

Tittade på Familjen annorlunda alldeles nyss. Det gick på TV4 igår kväll men jag hade bandat det eftersom det var så mkt annat på TV då.

Puh säger jag bara - min enda tanke när jag såg programmet var: HUR 17 ORKAR DE??

Det är ju jobb, jobb, jobb hela, hela tiden, och tänk vad mycket mat som ska lagas varje dag och hur mkt kläder som ska tas om hand m m. Ett helt företag bara att ta sig ut på en utflykt t ex....

Samtidigt beundrar jag dem starkt för att de verkligen klarar av detta, att de får familjen att gå runt så att säga - snacka om teamwork! Ja det är verkligen roligt att se programmet :-) Om inte annat för att man inser vad bra man själv har det ha ha. Jag som tycker jag har fullt upp med ETT barn :-D Jag tror visst att det var fler delar? Någon som vet?

För min del skulle jag absolut inte kunna tänka mig fler än MAX 3 barn - men det kanske 5-barnsfamiljen i Staffanstorp också tänkte när de skulle skaffa sitt tredje barn - och det blev TRILLINGAR :-)

Nu ska jag gå och hänga en tvätt och sedan invänta Andra avenyn! Sedan blir det bums i säng så jag orkar med mitt garderobsprojekt imorgon ;-)

Kramelikram på er vänner :-)

Kommentarer

  • Linda säger:

    Japp, när barnen börjar så får man skriva på ett PUL-papper där man godkänner att de får vara med på bild, bild med namn, bild med ålder osv..., enbart namn mm. Detta gäller sen hela skoltiden

    2009-02-03 | 22:22:39
    Bloggadress: http://lindaskrypin.blogg.se/
  • Martina säger:

    VI har tre barn. Två som vi gjort själva oh ett som vi är familjehem åt. Äldsta fyller 6 år i april. Jag tycker det är galet jobbigt emellanåt... Inser ju att det bara är en piss i Nilen liksom...

    2009-02-03 | 22:30:46
    Bloggadress: http://fettofinito.blogspot.com

Kommentera inlägget här: